SUF409 Ekonomik Deniz Balıkları ve Balıkçılığı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF409
Ad Ekonomik Deniz Balıkları ve Balıkçılığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER YELDAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. HACER YELDAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amaci, geleneksel olarak uygulanan balikçiligi tanitmak; ekonomik degeri olan baliklarin biyolojileri geregi sergiledikleri davranis sekilleriyle uygulanan avcilik yöntemleri arasindaki iliskiyi kurarak modern balikçilik stratejilerini belirlemeyi saglamaktir.

Dersin İçeriği

Giriş, Türkiye'nin Balık Üretimi, Balıkçılığın Önemli Türleri, Balıkçılığın Durumu, Su Ürünleri Kaynakları, Balıkçılık Yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar

Notlar

Şavaş, M., 2011. Türkiye Deniz Balıkları Atlası, Ege Üniversitesi yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Denizel balıklardan ekonomik öneme sahip olanları belirler.
ÖÇ02 Balık davranışlarıyla avcılık stratejisi arasındaki ilişkiyi kurar.
ÖÇ03 Akdeniz sular sisteminin dünya balıkçılığındaki yerini belirler.
ÖÇ04 Ekonomik öneme sahip balıklar arasındaki etkileşimi açıklar.
ÖÇ05 Balııkçılık sektöründen ekonomiye olan katkıyı diğerlerinden ayırd eder.
ÖÇ06 Ekonomik değere sahip balıkların kullanım şekillerini gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Balıkçılıkla İlgili Bilgi ve Bulgular Ders Notları 1-4. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiye'nin Balık Üretimi ve Bölgelere (Deniz) Göre Dağılımı Ders Notları 5-9. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Balık Üretiminin Türlere Göre Dağılımı Ders Notları 9-13. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Hamsi (Engraulis encrasicolus) Ders Notları 13-20. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Karagöz Istavrit (T. trachurus); Kraça (T. mediterraneus) ve Sardalya (S. pilchardus) Ders Notları 20-30. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Uskumru (Scomber scombrus) ve Kolyoz (Scomber colias) Ders Notları 30-37. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mezgit (Merlangius merlangus) ve Kefaller (Mugil ve Liza spp.) Ders Notları 37-46. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav için Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Palamut (Sarda sarda), Lüfer (Pomatomus saltatrix) Ders Notları 46-52. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kalkan (Scopthalmus maximus) ve Dil Baligi (Solea solea) Ders Notları 52-58. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Keserbaş Barbun (Mullus barbatus) ve Taş Barbunu (Mullus surmuletus) Ders Notları 58-64. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Türkiye'nin Su Ürünleri Potansiyeli ve Uygulanan Balıkçılık Ders Notları 64-71. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Balıkçılığın Durumu Ders Notları 71-74. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Su Ürünleri Kaynakları Ders Notları 74-78. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Balıkçılığın İdare Edilmesi Ders Notları 78-83. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:48