Genel Bilgi
Kod | SUF409 |
Ad | Ekonomik Deniz Balıkları ve Balıkçılığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACER YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci, geleneksel olarak uygulanan balikçiligi tanitmak; ekonomik degeri olan baliklarin biyolojileri geregi sergiledikleri davranis sekilleriyle uygulanan avcilik yöntemleri arasindaki iliskiyi kurarak modern balikçilik stratejilerini belirlemeyi saglamaktir.
Dersin İçeriği
Giriş, Türkiye'nin Balık Üretimi, Balıkçılığın Önemli Türleri, Balıkçılığın Durumu, Su Ürünleri Kaynakları, Balıkçılık Yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Şavaş, M., 2011. Türkiye Deniz Balıkları Atlası, Ege Üniversitesi yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denizel balıklardan ekonomik öneme sahip olanları belirler. |
ÖÇ02 | Balık davranışlarıyla avcılık stratejisi arasındaki ilişkiyi kurar. |
ÖÇ03 | Akdeniz sular sisteminin dünya balıkçılığındaki yerini belirler. |
ÖÇ04 | Ekonomik öneme sahip balıklar arasındaki etkileşimi açıklar. |
ÖÇ05 | Balııkçılık sektöründen ekonomiye olan katkıyı diğerlerinden ayırd eder. |
ÖÇ06 | Ekonomik değere sahip balıkların kullanım şekillerini gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Balıkçılıkla İlgili Bilgi ve Bulgular | Ders Notları 1-4. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye'nin Balık Üretimi ve Bölgelere (Deniz) Göre Dağılımı | Ders Notları 5-9. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Balık Üretiminin Türlere Göre Dağılımı | Ders Notları 9-13. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Hamsi (Engraulis encrasicolus) | Ders Notları 13-20. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Karagöz Istavrit (T. trachurus); Kraça (T. mediterraneus) ve Sardalya (S. pilchardus) | Ders Notları 20-30. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Uskumru (Scomber scombrus) ve Kolyoz (Scomber colias) | Ders Notları 30-37. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mezgit (Merlangius merlangus) ve Kefaller (Mugil ve Liza spp.) | Ders Notları 37-46. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav için Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Palamut (Sarda sarda), Lüfer (Pomatomus saltatrix) | Ders Notları 46-52. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kalkan (Scopthalmus maximus) ve Dil Baligi (Solea solea) | Ders Notları 52-58. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Keserbaş Barbun (Mullus barbatus) ve Taş Barbunu (Mullus surmuletus) | Ders Notları 58-64. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Türkiye'nin Su Ürünleri Potansiyeli ve Uygulanan Balıkçılık | Ders Notları 64-71. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Balıkçılığın Durumu | Ders Notları 71-74. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Su Ürünleri Kaynakları | Ders Notları 74-78. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Balıkçılığın İdare Edilmesi | Ders Notları 78-83. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |