Genel Bilgi
Kod | SUF417 |
Ad | İşleme Ünitelerinin Planlaması ve Donanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri işleme fabrikalarının planlanması ve dizaynı, işleme fabrikasında uyulacak kurallar, ürünlerin fabrika girişinden çıkışına kadarki tüm aşamalarının planlanması, son ürün kontrolü, işleme fabrikaları ile ilgili yasal mevzuatlar
Dersin İçeriği
Su ürünleri işleme fabrikalarının genel özellikleri, su ürünleri işleme fabrikasının yeri, alt yapı, teknik ve fiziksel şartları, işleme fabrikalarında kullanılan alet ve ekipmanların özellikleri, ideal bir işleme ünitesinin dizaynı ve planlaması, işleme fabrikalarında bulunması gereken bölümler, depolama ünitelerinin özellikleri, işleme fabrikalarında hijyen mekanizması, temizlik ve dezenfeksiyon uygulamaları, işleme tesislerinde personel hijyeni için alınması gereken önlemler, bölgede bulunan su ürünleri işleme fabrikalarına teknik gezi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
"İşleme Ünitelerinin Planlaması ve Donanımı" başlıklı ders notu
Notlar
Yasal Mevzuatlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri işleme tekniklerini sıralar |
ÖÇ02 | Su ürünleri işleme fabrikalarınının dizaynı ve donanımını açıklar |
ÖÇ03 | Türkiye'deki su ürünleri işleme fabrikalarının durumunu açıklar |
ÖÇ04 | Su ürünleri işleme fabrikaları ile ilgili yasal mevzuatları öğrenir |
ÖÇ05 | Su ürünleri işleme fabrikalarının kurulumunu açıklar |
ÖÇ06 | Fabrikalardaki ürün akışını listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri işleme teknolojisi konusuna genel giriş | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Şekilsel tradisyonel ünite gösterimi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
3 | İşleme ünitelerin şekillerine göre farklılıklarının açıklanması | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Soğutma sistemleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Soğutma ünitelerinin önemi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | İşçi denetimi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Çalışma alanlarının kontrolü ve temizliği | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ürün sınıflandırılması | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hijyen ve sanitasyon | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dondurma yöntemleri ve ekipmanları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Su ürünlerinde diğer muhafaza yöntemleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Su ürünleri atıklarının kontrolü | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Su ürünleri işleme teknolojisinde kalite kontrol yönetmelikleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Su ürünlerinin pazarlanması | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yazılı sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yazılı sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |