Genel Bilgi
Kod | SUF401 |
Ad | Küçük Ölçekli Balıkçılık Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; kıyı avcılığında kullanılan ve minimum ekipmanla çalışan av araclarının kullanımının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini kıyı baıkçılığında kullanılan olta, paraketa ve uzatma ağları oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje tasarlama becerisini öğrenebilme |
ÖÇ02 | Küçük ölçekli balıkçılık yöntemlerine hakim olur |
ÖÇ03 | Küçük ölçekli balıkçıkta kullanılan av araçlarını kullanma becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Küçük ölçekli balıkçılıkta kullanılan tekne yapılarına hakim olur |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir balıkçılık yöntemlerini geliştirir ve uygular |
ÖÇ06 | Küçük ölçekli balıkçılık ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ07 | Edindiği bilgi ve beceriyi aktarabilme becerisine sahip olur |
ÖÇ08 | Küçük ölçekli balıkçılık konusunda sunum hazırlama becerisine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Küçük Ölçekli Balıkçığıa Genel Bakış | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Küçük Ölçekli Balıkçığıa Genel Bakış (Devam) | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ticari balıkçılıkta kullanılan olta modelleri ve uygulaması. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ticari balıkçılıkta kullanılan olta modelleri ve uygulaması (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Paraketa Modelleri ve Kullanımı. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Paraketa Modelleri ve Kullanımı (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sade Uzatma Ağı Modelleri ve kullanımı. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sade Uzatma Ağı Modelleri ve kullanımı (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fanyalı Uzatma Ağı Modelleri Ve Kullanımı. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fanyalı Uzatma Ağı Modelleri Ve Kullanımı (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pinterler ve kullanımı | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Pinterler ve kullanımı (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dersin Genel Değerlendirilmesi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |