Genel Bilgi
Kod | TMD118 |
Ad | Malzeme Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Balıkçılık uygulamaları için malzemelerle ilgili basit kavram ve bilgileri öğrenmek ve anlamak. Tarımsal inşaatta kullanılan yapı malzemelerinin tanıtılması, kimyasal-fiziksel özelliklerinin verilmesi, öğrencilerin, yapı malzemelerinin üretim teknik ve teknolojilerini, özelliklerini ve kullanım amaçlarını öğrenmelerini, yapı malzemesinden kaynaklanan sorunları analiz edebilmelerini ve belli bir amaç için en uygun malzemeyi seçebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Giriş, yapı malzemelerinin önemi, seçimi ve sınıflandırılması, yapı malzemelerinin tanımlanması ve genel özellikleri, ahşap ve ahşap ürünleri, taşlar, kil türevi malzemeler, kerpiç, tuğla, toprak yapı malzemeleri ve kullanım alanları, harç elemanı ve harç çeşitleri / bağlayıcı malzemeler, çimento, boyalar ve camlar, beton ve betonarme, beton malzeme üretimi ve kullanımı, metal malzemeler, plastikler, koruma ve yapı yalıtım malzemeleri, tarımsal yapılarda kullanılan yapı malzemeleri, genel yapı elemanlarının tanıtımı (temel, duvar, çatı, pencere, kapı, vb), yapılarda malzeme ihtiyacının belirlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Malzeme Bilgisi
Notlar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzeme Bilgisi dersi sayesinde edindiği bilgileri kullanarak balıkçılık sektöründe malzeme seçimi, araç ve gereç tasarımı yapabilir. |
ÖÇ02 | Malzeme biliminin teknik terimlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Yapılarda kullanılan malzemeleri tanır ve sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Yapıların tasarımında en uygun yapı malzemesini seçebilir. |
ÖÇ05 | Malzemenin nelerden zarar göreceği konusunda bilgi sahibi olur. Knows what the material will suffer from. |
ÖÇ06 | Yapı malzemesinin özelliklerini, kalite parametrelerini ve kullanım amaçlarını belirleyebilmeyi ve değerlendirebilmeyi öğrenir. |
ÖÇ07 | Yapılarda yapı malzemesinden kaynaklanan sorunları belirleyebilir ve çözebilir. |
ÖÇ08 | Yapı malzemelerinin tepkilerini bilir ve koruma yöntemleri önerebilir. |
ÖÇ09 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Konu ile ilgili güncel sorunlar ve gelişmeler hakkında bilgi öğrenir. |
ÖÇ11 | Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, yapı malzemelerinin önemi, seçimi ve sınıflandırılması | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yapı malzemelerinin tanımlanması ve genel özellikleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yapı malzemelerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ahşap ve ahşap ürünleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Taşlar, kil türevi malzemeler, kerpiç, tuğla | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toprak yapı malzemeleri ve kullanım alanları | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Harç elemanı ve harç çeşitleri / bağlayıcı malzemeler, çimento | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Boyalar ve camlar | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Beton ve betonarme, beton malzeme üretimi ve kullanımı | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Metal malzemeler | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Plastikler | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Koruma ve yapı yalıtım malzemeleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Devam-Koruma ve yapı yalıtım malzemeleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Malzeme ihtiyaçlarının belirlenmesi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |