Genel Bilgi
Kod | SUF210 |
Ad | Sucul Omurgasızlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
sucul omurgasiz canlilar hakkinda temel bilgi sahibi olmak ve mesleki uygulamalarda kullanabilmek
Dersin İçeriği
Hayvan sistematiğinin başlıca özellikleri; omurgasız hayvanların biyolojik, sistematik ve ekolojik özellikleri; Protozoa'dan başlayarak Echinodermata'ya kadar olan omurgasız gruplardan özellikle ekonomik öneme sahip türlerin genel özellikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Erdem, Ü., Başusta, N., Türeli C., Duysak, Ö., 2010. Su Omurgasızları. 3. baskı, Nobel yayınları, Ankara, 273 sayfa.
Notlar
Invertebrate Zoology, Saunders company, Philadelphia, London, Toronto. 820 pages. Demirsoy, A., 1998. Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt 2, Kısım 1, Metaksan A. Ş. Ankara. 1210 sayfa. Pechenic, A. J., 1996. Biology of the Invertebrates, Wm. C. Brown Publishers. 554 pages.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesinde kullanılan prensipleri tanımlar |
ÖÇ02 | Omurgasız canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar |
ÖÇ03 | Sucul omurgasız gruplarını evrim açısından basitten gelişmişe doğru listeler |
ÖÇ04 | Sucul omurgasız gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir |
ÖÇ05 | sucul omurgasız canlıların ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar |
ÖÇ06 | Uygulama saatinde teorikte gördüğü canlı türlerini tanır |
ÖÇ07 | mesleki uygulamalarında elde ettiği temel bilgileri kullanır |
ÖÇ08 | Sucul Omurgasız gruplarının sürdürülebilirliği hakkında bilgiyi verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris-Hayvanlarin siniflandirilmasi ve isimlendirilmesi | Ders kitabın ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alt alem: Protozoa ve subeleri; tek hücre kültürünün hazirlanmasi | Tek Hücre kültürü Hazırlama ve ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Metazoa, Porifera Şubesi; Tek hücre kültürünün incelenmesi | Ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Cnidaria özellikleri-1 | Ders kitabının sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Cnidari özellikleri -2; Anthozoa örneklerinin incelenmesi | Ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Şube: Ctenophora ve platyhelminthes | Ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | Ara sinav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Rotiphera ve Mollusca Şubeleri | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
9 | Polyplacohora, Gastropoda sınıfları ve onlara ait örneklerin incelenmesi | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Bivalvia ve cephalopoda sınıfı ve onlara ait örneklerin incelenmesi | Ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Annelida şubesi ve ona ait örneklerin incelenmesi | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Arthropoda şubesinin karakteristik özelliklerini tanıtılması | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Crustacea sınıfı ve decapoda takımı ve bu takıma ait örneklerin incelenmesi-1 | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Crustacea sınıfı ve decapoda takımı ve bu takıma ait örneklerin incelenmesi-2 | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Echinodermata şubesi ve ona ait örneklerin incelenmesi | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Final-1 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Final-2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |