Genel Bilgi
Kod | SUF210 |
Ad | Sucul Omurgasızlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
sucul omurgasiz canlilar hakkinda temel bilgi sahibi olmak ve mesleki uygulamalarda kullanabilmek
Dersin İçeriği
Hayvan sistematiğinin başlıca özellikleri; omurgasız hayvanların biyolojik, sistematik ve ekolojik özellikleri; Protozoa'dan başlayarak Echinodermata'ya kadar olan omurgasız gruplardan özellikle ekonomik öneme sahip türlerin genel özellikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Erdem, Ü., Başusta, N., Türeli C., Duysak, Ö., 2010. Su Omurgasızları. 3. baskı, Nobel yayınları, Ankara, 273 sayfa.
Notlar
Invertebrate Zoology, Saunders company, Philadelphia, London, Toronto. 820 pages. Demirsoy, A., 1998. Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt 2, Kısım 1, Metaksan A. Ş. Ankara. 1210 sayfa. Pechenic, A. J., 1996. Biology of the Invertebrates, Wm. C. Brown Publishers. 554 pages.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesinde kullanılan prensipleri tanımlar |
ÖÇ02 | Omurgasız canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar |
ÖÇ03 | Sucul omurgasız gruplarını evrim açısından basitten gelişmişe doğru listeler |
ÖÇ04 | Sucul omurgasız gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir |
ÖÇ05 | sucul omurgasız canlıların ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar |
ÖÇ06 | Uygulama saatinde teorikte gördüğü canlıları gösterir |
ÖÇ07 | mesleki uygulamalarında elde ettiği temel bilgileri kullanır |
ÖÇ08 | Sucul Omurgasız gruplarının sürdürülebilirliği hakkında bilgiyi verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris-Hayvanlarin siniflandirilmasi ve isimlendirilmesi | Ders kitabın ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alt alem: Protozoa ve subeleri; tek hücre kültürünün hazirlanmasi | Tek Hücre kültürü Hazırlama ve ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Metazoa, Porifera Şubesi; Tek hücre kültürünün incelenmesi | Ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Cnidaria özellikleri-1 | Ders kitabının sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Cnidari özellikleri -2; Anthozoa örneklerinin incelenmesi | Ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Şube: Ctenophora ve platyhelminthes | Ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | Ara sinav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Rotiphera ve Mollusca Şubeleri | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
9 | Polyplacohora, Gastropoda sınıfları ve onlara ait örneklerin incelenmesi | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Bivalvia ve cephalopoda sınıfı ve onlara ait örneklerin incelenmesi | Ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Annelida şubesi ve ona ait örneklerin incelenmesi | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Arthropoda şubesinin karakteristik özelliklerini tanıtılması | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Crustacea sınıfı ve decapoda takımı ve bu takıma ait örneklerin incelenmesi-1 | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Crustacea sınıfı ve decapoda takımı ve bu takıma ait örneklerin incelenmesi-2 | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Echinodermata şubesi ve ona ait örneklerin incelenmesi | ders kitabının ilgili sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Final-1 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Final-2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |