SUF210 Sucul Omurgasızlar

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF210
Ad Sucul Omurgasızlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. CANAN TÜRELİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

sucul omurgasiz canlilar hakkinda temel bilgi sahibi olmak ve mesleki uygulamalarda kullanabilmek

Dersin İçeriği

Hayvan sistematiğinin başlıca özellikleri; omurgasız hayvanların biyolojik, sistematik ve ekolojik özellikleri; Protozoa'dan başlayarak Echinodermata'ya kadar olan omurgasız gruplardan özellikle ekonomik öneme sahip türlerin genel özellikleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Erdem, Ü., Başusta, N., Türeli C., Duysak, Ö., 2010. Su Omurgasızları. 3. baskı, Nobel yayınları, Ankara, 273 sayfa.

Notlar

Invertebrate Zoology, Saunders company, Philadelphia, London, Toronto. 820 pages. Demirsoy, A., 1998. Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt 2, Kısım 1, Metaksan A. Ş. Ankara. 1210 sayfa. Pechenic, A. J., 1996. Biology of the Invertebrates, Wm. C. Brown Publishers. 554 pages.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesinde kullanılan prensipleri tanımlar
ÖÇ02 Omurgasız canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar
ÖÇ03 Sucul omurgasız gruplarını evrim açısından basitten gelişmişe doğru listeler
ÖÇ04 Sucul omurgasız gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir
ÖÇ05 sucul omurgasız canlıların ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar
ÖÇ06 Uygulama saatinde teorikte gördüğü canlıları gösterir
ÖÇ07 mesleki uygulamalarında elde ettiği temel bilgileri kullanır
ÖÇ08 Sucul Omurgasız gruplarının sürdürülebilirliği hakkında bilgiyi verir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giris-Hayvanlarin siniflandirilmasi ve isimlendirilmesi Ders kitabın ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Alt alem: Protozoa ve subeleri; tek hücre kültürünün hazirlanmasi Tek Hücre kültürü Hazırlama ve ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Metazoa, Porifera Şubesi; Tek hücre kültürünün incelenmesi Ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Cnidaria özellikleri-1 Ders kitabının sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Cnidari özellikleri -2; Anthozoa örneklerinin incelenmesi Ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Şube: Ctenophora ve platyhelminthes Ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
7 Ara sinav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Rotiphera ve Mollusca Şubeleri ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
9 Polyplacohora, Gastropoda sınıfları ve onlara ait örneklerin incelenmesi ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Bivalvia ve cephalopoda sınıfı ve onlara ait örneklerin incelenmesi Ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 Annelida şubesi ve ona ait örneklerin incelenmesi ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Arthropoda şubesinin karakteristik özelliklerini tanıtılması ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Crustacea sınıfı ve decapoda takımı ve bu takıma ait örneklerin incelenmesi-1 ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Crustacea sınıfı ve decapoda takımı ve bu takıma ait örneklerin incelenmesi-2 ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Echinodermata şubesi ve ona ait örneklerin incelenmesi ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Final-1 Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Final-2 sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:50