Genel Bilgi
Kod | SUF320 |
Ad | Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye Denizleri plankton topluluklarını tanıyarak, dağılım özellikleri hakkında temel bilgileri kazanmak, denizler arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkilerini anlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste denizel pelajik çevrenin özellikleri, Akdeniz, Ege, Marmara denizi ve Karadenizin genel özellikleri Türkiye denizlerindeki plankton çalışmaları, Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve planktona etkileri öğretilmektedir. Aynı zamanda denizlerimizin plankton çeşitliliği ve yoğunluğu yönünden karşılaştırması, iklim değişikliği ve plankton, izleme çalışmalarında planktonun önemi, Türkiye denizlerinde izleme çalışmaları konuları güncel örnekler ve gösterimlerle anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Ders Notları 2. Denizel Fitoplankton, Koray T. Ege Üniversitesi İzmir
Notlar
Denizlerimizde plankton toplulukları üzerine basılmış kitaplar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Planktonun denizel ortamdaki rolünü tanımlar |
ÖÇ02 | Denizel ortamda dağılım gösteren plankton topluluklarını taksonomik olarak sınıflandır. |
ÖÇ03 | Türkiye denizlerinin genel hidrografik ve ekolojik özelliklerini açıklar |
ÖÇ04 | Türkiye denizlerinde dağılım gösteren plankton topluluklarını sıralar |
ÖÇ05 | Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkileri hakkında değerlendirme yapar. |
ÖÇ06 | Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisini açıklar. |
ÖÇ07 | Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları hakkında değerlendirme yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Denizel çevre ve pelajik ortam özellikleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Denizel fitoplankton ve zooplankton grupları, | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akdenizin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Karadenizin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Ege Denizinin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Marmara Denizinin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisi | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiye denizlerinde plankton çalışmaları | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve plankton dağılımına etkileri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Denizlerimizin plankton yoğunluğu yönünden karşılaştırılması | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Denizlerimizin plankton çeşitliliği yönünden karşılaştırılması | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Aşırı plankton artışları ve sonuçları, | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | İklimsel değişimler ve plankton izleme çalışmalarında planktonun önemi | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları. | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |