SUF320 Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF320
Ad Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİM POLAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SEVİM POLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye Denizleri plankton topluluklarını tanıyarak, dağılım özellikleri hakkında temel bilgileri kazanmak, denizler arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkilerini anlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste denizel pelajik çevrenin özellikleri, Akdeniz, Ege, Marmara denizi ve Karadenizin genel özellikleri Türkiye denizlerindeki plankton çalışmaları, Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve planktona etkileri öğretilmektedir. Aynı zamanda denizlerimizin plankton çeşitliliği ve yoğunluğu yönünden karşılaştırması, iklim değişikliği ve plankton, izleme çalışmalarında planktonun önemi, Türkiye denizlerinde izleme çalışmaları konuları güncel örnekler ve gösterimlerle anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Ders Notları 2. Denizel Fitoplankton, Koray T. Ege Üniversitesi İzmir

Notlar

Denizlerimizde plankton toplulukları üzerine basılmış kitaplar ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Planktonun denizel ortamdaki rolünü tanımlar
ÖÇ02 Denizel ortamda dağılım gösteren plankton topluluklarını taksonomik olarak sınıflandır.
ÖÇ03 Türkiye denizlerinin genel hidrografik ve ekolojik özelliklerini açıklar
ÖÇ04 Türkiye denizlerinde dağılım gösteren plankton topluluklarını sıralar
ÖÇ05 Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkileri hakkında değerlendirme yapar.
ÖÇ06 Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisini açıklar.
ÖÇ07 Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları hakkında değerlendirme yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Denizel çevre ve pelajik ortam özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Denizel fitoplankton ve zooplankton grupları, Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Akdenizin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Karadenizin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Ege Denizinin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Marmara Denizinin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye denizlerinde plankton çalışmaları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve plankton dağılımına etkileri Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Denizlerimizin plankton yoğunluğu yönünden karşılaştırılması Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Denizlerimizin plankton çeşitliliği yönünden karşılaştırılması Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Aşırı plankton artışları ve sonuçları, Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 İklimsel değişimler ve plankton izleme çalışmalarında planktonun önemi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları. Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 10:34