Genel Bilgi
Kod | SUF424 |
Ad | Balıklarda Göç Olayı ve Balıkçılığa Etkisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Göç eden baliklarin biyoekolojik özelliklerini ögretmek. nesillerini devam ettirmelerini saglamak amaciyla tür çesitliligini ve sürdürülebilirligini korumak ve balikçilik uygulamalarinin düzenlenmesinde bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Baliklarda Göç nedir, göç çesitleri, göç eden baliklar ve bunlarin biyoekolojik (beslenme, üreme büyüme ve yasam alanlari) özellikleri, stok yapilari ile sürdürebilir stok devamini saglama yollari, balikçilikta alinacak önlemler ile balikçilik yöntemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İhtiyoloji, Balık Biyolojisi, Balık Sistematiği kitapları
Notlar
Akademik yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıklarda göç tipleri nelerdir (yumurtlama, beslenme, kışlama) öğrenir |
ÖÇ02 | Balikta göç mekanizmasi hakkında bilgilenir |
ÖÇ03 | Diadrom, Anadrom, Katadrom, Osenadrom, Patodrom ve Limnadrom türleri öğrenir |
ÖÇ04 | Göç eden ekonomik türler ve biyo ekolojik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Göçün balıkçılığa etkisi kavrar |
ÖÇ06 | Göç eden türlerin yönetimi ve balıkçılık stratejilerini geliştirir |
ÖÇ07 | Göç eden ekonomik önemi olan içsu balıklarının yönetimini öğrenir ve geliştirir |
ÖÇ08 | Göç eden ekonomik önemi olan deniz balıklarının yönetimini öğrenir ve geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Baliklarda göçün tanimlanmasi | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Göç tipleri (yumurtlama, beslenme, kislanma) | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Balikta göç mekanizmasi | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Anadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Osenadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Limnadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Arasınav | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Patodrom türler ve bioekolojik özellikleri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Göç eden ekonomik türler | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Göçün balıkçılığa etkisi | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Göç eden türlerin yönetimi | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Balıkçılık stratejileri | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Göç eden ekonomik önemi olan içsu balıkları | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak taraması, Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |