Genel Bilgi
Kod | SUF422 |
Ad | Yapay Habitatlar ve Balıkçılıkta Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yapay habitat tiplerini ve teknolojilerini öğrencilere tanıtmak, dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamaları anlatmak, yapay resif çalışmalarında planlama süreçlerini, inşa ve tasarım kriterlerini ve yapay resiflerin balıkçılık yönetimi içinde nasıl kullanılabileceğini örnekler vererek açıklamak dersin hedefleridir. Yapay resif araştırmalarında kullanılan araştırma metotlarını tanıtmak ve ders kapsamında bunları sahada uygulamalarını yaptırmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Yapay resiflerin amacı, yer seçimi ve kullanılan malzemeler ile balıkçılıkta kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kitap, İnternet
Notlar
Ders notları,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapay resif tanımını yapabilme |
ÖÇ02 | Yapay resiflerin kullanım amaçlarını ve farklarını söyleyebilme |
ÖÇ03 | Kullanılan malzemeleri ve bunların türler ve çevresel etkilerini bilme |
ÖÇ04 | Yapay resif yer seçimi yapabilme |
ÖÇ05 | Yapay resif projesi hazırlaya bilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapay habitatlar ile ilgili terminoloji ve yapay habitat çeşitleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Yapay habitat uygulamalarının dünya ve Türkiye’deki gelişimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Yüzen yapay resifler ve balıkçılıkta kullanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (Birincil malzemeler) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (İkincil malzemeler) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Yapay habitat tasarımına etki eden çevresel faktörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Yapay habitat tasarımına etki eden biyolojik faktörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Balıkçılık problemlerinin çözümünde yapay habitat kullanım olanakları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Yapay resif ekolojisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Yapay resif ekolojisi (devam) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler (devam) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Konuyla ilgili yasal düzenlemeler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Türkiye'de yürütülen mevcut projelerin tanıtımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |