Genel Bilgi
Kod | ELO213 |
Ad | Endüstriye Dayalı Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; mantık kapıları, flip-flop ve tümleşik devre elemanları kullanarak devre tasarımı yapabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Sayısal sistemlerin tasarımı teknolojisi, ardışıl lojik devre analizi ve tasarımı, flip floplar, tümleşik sayısal lojik devreler
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTLARI
Notlar
Endüstriyel Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bulunduğu işletmeyi tanır |
ÖÇ02 | Elektronik teknikerliği kavramlarını algılayarak çalışma alan ve sorumluluklarını kavrar. |
ÖÇ03 | Sorumluluk aldığı işlerle ilgili çözümleme yapar. |
ÖÇ04 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, olay ve olgulara uygun yöntem ve teknikleri uygular. |
ÖÇ05 | Çalışma alanı ile ilgili edindiği bilgileri, yöntem ve teknikleri uygular. |
ÖÇ06 | Sorumluluk alma yeteneğini kazanarak, koordinasyonu sağlar. |
ÖÇ07 | Uygulamalarda aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmasında görev yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletme veya kuruluşun tanıtımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Personel ile tanışma ve personelin görevsorumluluklarının anlatılması. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İdari bölümlerde ve bilgi işlem bölümünde yapılan işlerin tanıtımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üretim ve bakım-onarım bölümündeki işlerin tanıtımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kalite kontrol bölümü ve satış-pazarlama bölümünün tanıtım | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İdari bölümde iş akışına dahil olma. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
|
9 | Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Üretim bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bakım-onarım bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumlulukları yerine getirme. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | İnceleme, gözlem ve yapılan işleri raporlama.. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |