Genel Bilgi
Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektronik Teknolojisi | |
Kod | ELO218 |
Ad | İşyeri Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-10 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 20 AKTS |
Yerel Kredi | 11 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. Murat ÇIKAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. Aykut SÖNMEZ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu
Notlar
Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalıştığı işletmenin organizasyon yapısını, işleyişini ve üretim süreçlerini analiz eder. |
ÖÇ02 | Elektronik teknikerliği mesleğine yönelik temel çalışma alanlarını ve sorumluluklarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak sektöre yönelik uygun yöntem ve teknikleri uygular. |
ÖÇ04 | Verilen görevleri yerine getirirken iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun hareket eder. |
ÖÇ05 | Karşılaşılan teknik problemlere analitik ve yaratıcı çözümler geliştirir. |
ÖÇ06 | Takım çalışmasına etkin şekilde katılarak, meslek içi ve disiplinler arası iş birliği yapar. |
ÖÇ07 | Çalışma alanı ile ilgili teknik süreçleri koordine eder ve sorumluluk alır. |
ÖÇ08 | Mesleği ile ilgili teknik dokümantasyonları hazırlar ve raporlama yapar. |
ÖÇ09 | İş yerinde edindiği deneyimleri analiz ederek mesleki gelişimine katkı sağlar. |
ÖÇ10 | Sektördeki güncel teknolojileri ve uygulamaları takip eder ve uyum sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşyeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Personel ile tanışma ve personelin görevsorumluluklarının anlatılması. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İdari bölümlerde ve bilgi işlem bölümünde yapılan işlerin tanıtımı. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Üretim ve bakım-onarım bölümündeki işlerin tanıtımı | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kalite kontrol bölümü ve satış-pazarlama bölümünün tanıtım | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | İdari bölümde iş akışına dahil olma. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Üretim bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Bakım-onarım bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumlulukları yerine getirme. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma |
15 | İnceleme, gözlem ve yapılan işleri raporlama.. | İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 16 | 224 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 512 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 20,48 | ||
AKTS | 20 AKTS |