ELO218 İşyeri Eğitimi

20 AKTS - 6-10 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 11 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Elektronik Teknolojisi
Kod ELO218
Ad İşyeri Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-10 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 20 AKTS
Yerel Kredi 11 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Murat ÇIKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Dr. Murat ÇIKAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Aykut SÖNMEZ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli mesleklere yönelik verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu

Notlar

Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çalıştığı işletmenin organizasyon yapısını, işleyişini ve üretim süreçlerini analiz eder.
ÖÇ02 Elektronik teknikerliği mesleğine yönelik temel çalışma alanlarını ve sorumluluklarını tanımlar.
ÖÇ03 Kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak sektöre yönelik uygun yöntem ve teknikleri uygular.
ÖÇ04 Verilen görevleri yerine getirirken iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun hareket eder.
ÖÇ05 Karşılaşılan teknik problemlere analitik ve yaratıcı çözümler geliştirir.
ÖÇ06 Takım çalışmasına etkin şekilde katılarak, meslek içi ve disiplinler arası iş birliği yapar.
ÖÇ07 Çalışma alanı ile ilgili teknik süreçleri koordine eder ve sorumluluk alır.
ÖÇ08 Mesleği ile ilgili teknik dokümantasyonları hazırlar ve raporlama yapar.
ÖÇ09 İş yerinde edindiği deneyimleri analiz ederek mesleki gelişimine katkı sağlar.
ÖÇ10 Sektördeki güncel teknolojileri ve uygulamaları takip eder ve uyum sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşyeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Personel ile tanışma ve personelin görevsorumluluklarının anlatılması. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 İdari bölümlerde ve bilgi işlem bölümünde yapılan işlerin tanıtımı. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Üretim ve bakım-onarım bölümündeki işlerin tanıtımı İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Kalite kontrol bölümü ve satış-pazarlama bölümünün tanıtım İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 İdari bölümde iş akışına dahil olma. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Üretim bölümünde verilen görevlerin uygulaması. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Bakım-onarım bölümünde verilen görevlerin uygulaması. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumlulukları yerine getirme. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma
15 İnceleme, gözlem ve yapılan işleri raporlama.. İşyeri ile ilgili bilgi sahibi olmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 16 224
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 16 224
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 48 48
Toplam İş Yükü (Saat) 512
Toplam İş Yükü / 25 (s) 20,48
AKTS 20 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.02.2025 02:42