Genel Bilgi
Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektrik | |
Kod | ELT145 |
Ad | Matematik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. Murat ÇIKAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin mezuniyetten sonra yapmayı düşündüğü işe yönelik bir çalışmanın ögrenci tarafından hazırlanması ve sunumunun yapılmasının ögretimesi
Dersin İçeriği
öğrencinin mezuniyet sonrası çalışabileceği alanlar ile ilğili çalışmaların yapılması ve sunulması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayı sistemlerini açıklar ve farklı sayı sistemleri arasında dönüşüm yapar. |
ÖÇ02 | Temel aritmetik işlemleri uygular ve problem çözümlerinde kullanır. |
ÖÇ03 | Rasyonel sayılarla işlemler yapar ve sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ04 | Ondalıklı sayılarla dört işlem yapar ve pratik uygulamalarda kullanır. |
ÖÇ05 | Oran ve orantı kavramlarını kullanarak matematiksel modeller oluşturur ve problem çözümlerinde uygular. |
ÖÇ06 | Üslü ifadeleri çözümler ve işlemlerini gerçekleştirir. |
ÖÇ07 | Köklü ifadeleri çözümler ve işlemlerini gerçekleştirir. |
ÖÇ08 | Küme kavramını tanımlar ve küme işlemlerini uygular. |
ÖÇ09 | Denklem çözümleri yaparak birinci ve ikinci dereceden denklemleri analiz eder. |
ÖÇ10 | Matematiksel kavramları günlük hayatta karşılaşılan problemlere uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tam Sayılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Rasyonel Sayılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Rasyonel Sayı Problemleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ondalıklı Sayılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Oran ve Orantı | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
7 | Oran ve Orantı Problemleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üslü Sayılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Üslü Sayı Problemleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
11 | Köklü Sayılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Kümeler | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Küme Problemleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | Birinci Dereceden Denklemler | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | İkinci Dereceden Denklemler | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |