Genel Bilgi
Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektrik | |
Kod | ELS119 |
Ad | Proje Geliştirme Teknikleri-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin mezuniyetten sonra yapmayı düşündüğü işe yönelik bir çalışmanın ögrenci tarafından hazırlanması ve sunumunun yapılmasının ögretimesi
Dersin İçeriği
öğrencinin mezuniyet sonrası çalışabileceği alanlar ile ilgili çalışmaların yapılması ve sunulması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayiye uygulanabilir proje konusunu belirler |
ÖÇ02 | Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmayı ve projenin daha önce yapılıp yapılmadığını araştırılmasını öğrenir |
ÖÇ03 | Proje ile ilgili gerekli hesaplamaları yapmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Bir projeyi gerçekleştirmek için üretim basamaklarını belirler |
ÖÇ05 | Proje ile ilgili bir prototip üretmeyi öğrenir |
ÖÇ06 | Proje konusu ile ilgili poster sunum hazırlamayı öğrenir |
ÖÇ07 | Proje hakkında sunum yapmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanayiye uygulanabilen bir proje konusunun belirlenmesi | Literatür ve internet taraması, | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Belirlenen proje ile ilgili internette araştırma yapılması | Literatür ve internet taraması, | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Proje konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması(Devam) | Literatür ve internet taraması, | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-I | Hesaplamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-II | Hesaplamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Teknik resim çiziminin gerçekleştirilmesi | Çizim yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje için gerekli malzemelerin temin edilmesi | Malzeme satın almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Projenin üretiminin yapılması-I | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Projenin üretiminin yapılması-II | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Projenin üretiminin yapılması-III | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Projenin üretiminin yapılması-IV | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Poster sunumunun hazırlanması-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Poster sunumunun hazırlanması-II | Lİteratür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Poster sunumunun hazırlanması-III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
2. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |