Genel Bilgi
Kod | ELT251 |
Ad | Mikrodenetleyiciler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroişlemci Mimarisi kavramını kavramak, Mikrodenetleyici için program yazabilmek, Algoritma ve akış diyagramı tasarlayabilmek, Mikrodenetleticiye program yükleyebilmek, Mikrodenetleyiciler ile temel uygulamalar geliştirebilmek
Dersin İçeriği
Mikroişlemcilerin yapısı Mikrodenetleyiciler. Mikrodenetleyicilere Program yükleme Algoritma tasarlamak Akış diyagramları ve sözde kodlar Mikrodenetleyici uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroişlemci Mimarisi kavramını kavrar |
ÖÇ02 | Mikrodenetleyici donanımını kavrar |
ÖÇ03 | Mikrodenetleyici hafıza yapısını ve kaydedici işlevlerini bilir. |
ÖÇ04 | Zamanlayıcı ve sayıcı donanımını bilir. |
ÖÇ05 | Algoritma kavramını bilir, algoritma tasarlayabilir. |
ÖÇ06 | Algoritmaları akış diyagramı olarak çizebilir, akış diyagramı okuyabilir. |
ÖÇ07 | Mikrodenetleyiciler için program yazabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik ile ilgili kavramları bilir, elektronik devre elemanlarını tanır, elektronik devre elemanlarını ilgili devrede kullanır ve elektriksel ölçmeleri yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır ve girişimci ruha sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır ve elde ettiği verilerin analizini yaparak arıza ve bakım işlemlerini gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci Mimarisi Ve Donanımı: CPU kavramı | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı: Hafıza Elemanları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Zamanlayıcılar ve Sayıcılar | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Algoritma Tasarlamak | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Akış diyagramları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mikrodenetleyici Programlamaya Giriş | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Vize Haftası | Kaynak dökümanlardan genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Program derleme ve hata denetimi | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mikrodenetleyiciye program yükleme | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Temel giriş çıkış programları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Mikrodenetleyici ile tuş takımı uygulamaları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak dökümanlardan genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak dökümanlardan genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |