Genel Bilgi
Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektrik | |
Kod | ELT251 |
Ad | Mikrodenetleyiciler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroişlemci Mimarisi kavramını kavramak, Mikrodenetleyici için program yazabilmek, Algoritma ve akış diyagramı tasarlayabilmek, Mikrodenetleticiye program yükleyebilmek, Mikrodenetleyiciler ile temel uygulamalar geliştirebilmek
Dersin İçeriği
Mikroişlemcilerin yapısı Mikrodenetleyiciler. Mikrodenetleyicilere Program yükleme Algoritma tasarlamak Akış diyagramları ve sözde kodlar Mikrodenetleyici uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroişlemci Mimarisi kavramını kavrar |
ÖÇ02 | Mikrodenetleyici donanımını kavrar |
ÖÇ03 | Mikrodenetleyici hafıza yapısını ve kaydedici işlevlerini bilir. |
ÖÇ04 | Zamanlayıcı ve sayıcı donanımını bilir. |
ÖÇ05 | Algoritma kavramını bilir, algoritma tasarlayabilir. |
ÖÇ06 | Algoritmaları akış diyagramı olarak çizebilir, akış diyagramı okuyabilir. |
ÖÇ07 | Mikrodenetleyiciler için program yazabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci Mimarisi Ve Donanımı: CPU kavramı | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı: Hafıza Elemanları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Zamanlayıcılar ve Sayıcılar | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Algoritma Tasarlamak | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Akış diyagramları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mikrodenetleyici Programlamaya Giriş | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Vize Haftası | Kaynak dökümanlardan genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Program derleme ve hata denetimi | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mikrodenetleyiciye program yükleme | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Temel giriş çıkış programları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Mikrodenetleyici ile tuş takımı uygulamaları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak dökümanlardan genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak dökümanlardan genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |