ELT263 Endüstriye Dayalı Eğitim

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Elektrik
Kod ELT263
Ad Endüstriye Dayalı Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Staj
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; sektörde yer alan ticari firmalarda uygulamalar yaptırılmasını sağlayarak iş deneyimi ve sorumluluk bilinci kazandırmaktır

Dersin İçeriği

İş deneyimi ve sorumluluk bilinci kazandırılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu

Notlar

Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Elektrik teknikerliği ile ilgili çalışma alanını açıklar.
ÖÇ02 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, olay ve olgulara uygun yöntem ve teknikleri uygular.
ÖÇ03 Uygulamalarda aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışması yapar.
ÖÇ04 Mesleği ile ilgili almış olduğu bilgileri sektörde uygular.
ÖÇ05 Mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
ÖÇ06 Elektrik teknikerliği ile ilgili sorumlulukları açıklar.
ÖÇ07 İşletmelerde hiyerarşik düzeni açıklar.
ÖÇ08 Sektörde yapılan aktiviteleri düzenli ve kurallarına uygun bir rapor şeklinde açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Endüstriye dayalı eğitim ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 Personel ile tanışma ve personelin görev sorumluluklarının anlatılması. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 İdari bölümlerde ve bilgi işlem bölümünde yapılan işlerin tanıtımı. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Üretim ve bakım-onarım bölümündeki işlerin tanıtımı. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Kalite kontrol bölümü ve satış-pazarlama bölümünün tanıtımı. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 İdari bölümde iş akışına dahil olma. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Üretim bölümünde verilen görevlerin uygulaması. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Bakım-onarım bölümünde verilen görevlerin uygulaması. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumluluğu yerine getirme. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak. Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 İnceleme, gözlem ve yapılan işlerin raporlanması Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.02.2025 11:55