Genel Bilgi
Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektrik | |
Kod | ELT263 |
Ad | Endüstriye Dayalı Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; sektörde yer alan ticari firmalarda uygulamalar yaptırılmasını sağlayarak iş deneyimi ve sorumluluk bilinci kazandırmaktır
Dersin İçeriği
İş deneyimi ve sorumluluk bilinci kazandırılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu
Notlar
Ders notu, Mine Tülin Zateroğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik teknikerliği ile ilgili çalışma alanını açıklar. |
ÖÇ02 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, olay ve olgulara uygun yöntem ve teknikleri uygular. |
ÖÇ03 | Uygulamalarda aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışması yapar. |
ÖÇ04 | Mesleği ile ilgili almış olduğu bilgileri sektörde uygular. |
ÖÇ05 | Mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirir. |
ÖÇ06 | Elektrik teknikerliği ile ilgili sorumlulukları açıklar. |
ÖÇ07 | İşletmelerde hiyerarşik düzeni açıklar. |
ÖÇ08 | Sektörde yapılan aktiviteleri düzenli ve kurallarına uygun bir rapor şeklinde açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endüstriye dayalı eğitim ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
2 | Personel ile tanışma ve personelin görev sorumluluklarının anlatılması. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | İdari bölümlerde ve bilgi işlem bölümünde yapılan işlerin tanıtımı. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Üretim ve bakım-onarım bölümündeki işlerin tanıtımı. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Kalite kontrol bölümü ve satış-pazarlama bölümünün tanıtımı. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | İdari bölümde iş akışına dahil olma. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Üretim bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Bakım-onarım bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumluluğu yerine getirme. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak. | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | İnceleme, gözlem ve yapılan işlerin raporlanması | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |