Genel Bilgi
Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektrik | |
Kod | ELS223 |
Ad | Proje Geliştirme Teknikleri-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. Murat ÇIKAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; sanayiye uygulanabilir bir proje nasıl yapılır, geliştirilir, poster hazırlama ve sunma becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Proje hazırlık aşamalarını oluşturmak, fikir doğrultusunda proje için çizim, tasarım, hesaplamalar yapmak, prototip üretmek, sunum yapabilmek ve poster hazırlamak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayiye uygulanabilir bir proje konusu belirler ve fizibilite analizini yapar. |
ÖÇ02 | Proje tasarım sürecinde mühendislik veya teknik hesaplamaları yaparak uygun çözüm yöntemlerini uygular. |
ÖÇ03 | Proje geliştirme sürecinde gerekli üretim aşamalarını planlar ve iş akış şemaları oluşturur. |
ÖÇ04 | Proje için uygun malzeme, ekipman ve üretim tekniklerini belirler. |
ÖÇ05 | Prototip tasarımı yapar, üretim sürecini yönetir ve testlerini gerçekleştirir. |
ÖÇ06 | Proje sürecinde karşılaşılan teknik veya yönetimsel problemleri analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ07 | Elde edilen proje çıktıları ile teknik dokümantasyon, rapor ve sunum hazırlar. |
ÖÇ08 | Takım çalışması ve proje yönetimi becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. |
ÖÇ09 | Proje sonuçlarını teknik ve akademik standartlara uygun şekilde sunar ve savunur. |
ÖÇ10 | Yenilikçi yaklaşımlar geliştirerek sanayi ve teknoloji alanındaki güncel gelişmelere uyum sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanayiye uygulanabilen proje konusunun belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Belirlenen proje ile ilgili internette araştırma yapılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Proje konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Teknik resim çiziminin gerçekleştirilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Proje için gerekli malzemelerin temin edilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proje üretiminin yapılması-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Proje üretiminin yapılması-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Proje üretiminin yapılması-III | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Proje üretiminin yapılması-IV | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Poster sunumunun hazırlanması-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Poster sunumunun hazırlanması-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Poster sunumunun hazırlanması-III | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,40 | ||
AKTS | 3 AKTS |