Genel Bilgi
Kod | ELT238 |
Ad | İşyeri Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-10 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 20 AKTS |
Yerel Kredi | 11 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZIM AKSAKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranışve birlikte işgörme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarakyaptırmak. Hayata hazırlamakve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Kamu veya özelkuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Uygulama Notları
Notlar
Uygulama Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin işyeri ortamına, disiplinine, çalışma prensiplerine uyum sağlamak. |
ÖÇ02 | Ekip halinde çalışma becerisi elde etmek. |
ÖÇ03 | Piyasa koşullarında kullanılan yazılı, araçgereçleri tanımakve kullanmak. |
ÖÇ04 | Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirmek. |
ÖÇ05 | İşyerinde iş ilişkisini kavramak. |
ÖÇ06 | İşyerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama, satış gibi konularında tecrübe kazanmak. |
ÖÇ07 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik ile ilgili kavramları bilir, elektronik devre elemanlarını tanır, elektronik devre elemanlarını ilgili devrede kullanır ve elektriksel ölçmeleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır ve girişimci ruha sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır ve elde ettiği verilerin analizini yaparak arıza ve bakım işlemlerini gerçekleştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşyeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır0 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır1 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır2 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır3 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır4 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır5 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır6 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır7 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır8 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır9 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır10 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır11 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır12 | Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 16 | 224 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 512 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 20,48 | ||
AKTS | 20 AKTS |