ELT238 İşyeri Eğitimi

20 AKTS - 6-10 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 11 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Elektrik
Kod ELT238
Ad İşyeri Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-10 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 20 AKTS
Yerel Kredi 11 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NAZIM AKSAKER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NAZIM AKSAKER (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Aykut SÖNMEZ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranışve birlikte işgörme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarakyaptırmak. Hayata hazırlamakve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Kamu veya özelkuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Uygulama Notları

Notlar

Uygulama Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilerin işyeri ortamına, disiplinine ve çalışma prensiplerine uyum sağlamalarını destekler.
ÖÇ02 Ekip halinde çalışma becerisi kazanır.
ÖÇ03 Piyasa koşullarında kullanılan yazılımlar ve araç-gereçleri tanır ve kullanır.
ÖÇ04 Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirir.
ÖÇ05 İşyerindeki iş ilişkilerini kavrar.
ÖÇ06 İşyerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama ve satış gibi konularda deneyim kazanır.
ÖÇ07 Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenir."


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşyeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır0 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır1 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır2 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır3 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır4 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır5 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır6 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır7 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır8 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır9 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır10 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır11 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İlgili süreçler yerinde incelenecek ve uygulanacaktır12 Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 16 224
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 16 224
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 48 48
Toplam İş Yükü (Saat) 512
Toplam İş Yükü / 25 (s) 20,48
AKTS 20 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.03.2025 09:05