Genel Bilgi
| Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Programcılığı | |
| Kod | BL146 |
| Ad | Arduino ve Sensör Uygulamaları |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. ADNAN GÖKTEN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. ADNAN GÖKTEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Arduino geliştirme kartı ve sensörleri kullanarak uygulamalar yazmak
Dersin İçeriği
Aduino geliştirme kartları, Sensörler, Temel elektronik
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış ders notları
Notlar
https://gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/konu/arduino
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Elektronik elemanlarını tanır ve ölçüm yapar |
| ÖÇ02 | Alternatif akım ve doğru akım arasındaki fark ile Analog ve Digital sinyal arasındaki farkı açıklar |
| ÖÇ03 | Arduino kartlarının temel yapısını açıklar |
| ÖÇ04 | Arduinonun giriş ve çıkış pinlerini hatırlar |
| ÖÇ05 | Sensörlerin temel yapısını tanımlar |
| ÖÇ06 | Arduino ile basit bir program yazar |
| ÖÇ07 | Günlük hayatta kullanılabilecek devre geliştirir |
| ÖÇ08 | Hataları bulur ve düzeltir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri listeler. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgileri hatırlar. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerini listeler. | 5 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi içeriğini hatırlar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözer. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 2 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Direnç: renk kodları, direnç bağlantıları | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 2 | Kapasitör: kapasitör türleri, kapasitans bağlantıları | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Yarı iletkenler: diyot, zener, LED | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Yarı iletkenler: transistör | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 5 | Röle ve uygulamalar | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Sensör Çeşitleri, Uygulama Alanları | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Arduino tanımı ve çeşitleri | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | ilgili kaynaktan okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Arduino Temel Komutları (PinMode, digitalWrite, DigitalRead) | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Arduino Komutları (eğer geçiş sırasında değilse) | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Dijital ve Analog veri girişi işlemleri birinci bölüm | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Dijital ve Analog veri çıkış işlemleri ikinci bölüm | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Android Programlamaya Giriş | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Arduino Uno, örnek projeler ve kodlama birinci bölüm | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Arduino Uno, örnek projeler ve kodlama ikinci bölüm h | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili kaynaktan okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili kaynaktan okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||