Genel Bilgi
Kod | BL146 |
Ad | Arduino ve Sensör Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Arduino geliştirme kartı ve sensörleri kullanarak uygulamalar yazmak
Dersin İçeriği
Aduino geliştirme kartları, Sensörler, Temel elektronik
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış ders notları
Notlar
https://gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/konu/arduino
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektronik elemanlarını tanır ve ölçüm yapar |
ÖÇ02 | Alternatif akım ve doğru akım arasındaki fark ile Analog ve Digital sinyal arasındaki farkı açıklar |
ÖÇ03 | Arduino kartlarının temel yapısını açıklar |
ÖÇ04 | Arduinonun giriş ve çıkış pinlerini hatırlar |
ÖÇ05 | Sensörlerin temel yapısını tanımlar |
ÖÇ06 | Arduino ile basit bir program yazar |
ÖÇ07 | Günlük hayatta kullanılabilecek devre geliştirir |
ÖÇ08 | Hataları bulur ve düzeltir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri listeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgileri hatırlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerini listeler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi içeriğini hatırlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözer. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Direnç: renk kodları, direnç bağlantıları | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Kapasitör: kapasitör türleri, kapasitans bağlantıları | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yarı iletkenler: diyot, zener, LED | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yarı iletkenler: transistör | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Röle ve uygulamalar | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sensör Çeşitleri, Uygulama Alanları | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arduino tanımı ve çeşitleri | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ilgili kaynaktan okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arduino Temel Komutları (PinMode, digitalWrite, DigitalRead) | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Arduino Komutları (eğer geçiş sırasında değilse) | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Dijital ve Analog veri girişi işlemleri birinci bölüm | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dijital ve Analog veri çıkış işlemleri ikinci bölüm | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Android Programlamaya Giriş | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Arduino Uno, örnek projeler ve kodlama birinci bölüm | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Arduino Uno, örnek projeler ve kodlama ikinci bölüm h | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili kaynaktan okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili kaynaktan okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |