Genel Bilgi
Kod | TM585 |
Ad | Isıl Sistemlerde Enerji ve Ekserji Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretim işlemlerinde doğrudan ve dolaylı enerji kullanımını analiz etmek, tarımsal üretimin enerji kullanım etkinliğini belirlemek ve tarımsal üretimde enerji kullanımını optimize etmek
Dersin İçeriği
Enerji türleri ve özellikler, Fosil ve yenilenebilir enerji kaynakları,Tarımda doğrudan ve dolaylı enerji kullanımı, Tarımsal üretimde enerji kullanım etkinliği, Bitkisel üretim sistemlerinden örnekler, Tarımsal üretimde enerji kullanım optimizasyonu
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Isı depolama tekniği
Notlar
Ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
ÖÇ02 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
ÖÇ03 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
ÖÇ04 | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
ÖÇ05 | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
ÖÇ06 | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
ÖÇ07 | Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
ÖÇ08 | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
ÖÇ09 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
ÖÇ10 | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
ÖÇ11 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
ÖÇ12 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji ve türleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Enerji kaynakları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tarımsal üretimde doğrudan enerji kullanımı ve hesaplamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tarımsal üretimde dolaylı enerji kullanımı ve hesaplamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tarımsal üretimde enerji analizİ 1 | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tarımsal üretimde enerji verimliliği 2 | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Tarımsal üretimde enerji girdi ve çıktıları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Enerji optimizasyonu | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Yenilenebilir enerji uygulamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Bitkisel üretimde enerji uygulamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Örnek hesaplamalar | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Enerji birimleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Genel değerlendirme | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |