Genel Bilgi
Kod | TM579 |
Ad | Makine Güvenirliliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı özelliklerdeki tarım makinalarında oluşabilecek arızalanmaları sınıflandırıp, optimum işlem sürecinde makine güvenilirliğinin etkisini matematiksel metotlarla değerlendirmek
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, tarım makinaları ile çalışırken oluşabilecek arızalanmalar, arızaların yönetilmesi ve arızalanma karakteristikleriyle ilişkilendirilmiş güvenilirlik hesapları ve işletme için uygun makina parklarının oluşturulması esasları üzerinde durulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Üyesinin Ders notları
Notlar
İnternet Dökümanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım makinalarında karşılaşılacak arıza çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Tarım makinelerine ait bakım ilkelerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Makina arızalanmalarına dayalı olarak güvenilirlik hesaplarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Arızalanma nedenlerini ve azaltılma yollarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Tarım makinaları seçim ilkeleri ile makine güvenilirliği ilişkisini ve uygulama esaslarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makine bakımı ve Bakım Mühendisliğinin Amaçları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Makine bakımında genel kavramlar ve tanımlar | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Makine Bakım Matematiğinin Temelleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Makine Bakım Matematiğinin Temelleri 2 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Olasılık ve Yığılmalı Dağılım Fonksiyonlarının Temelleri 1 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Olasılık ve Yığılmalı Dağılım Fonksiyonlarının Temelleri 2 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Makine Bakım İşletmeciliğinin Esasları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Koruyucu Bakım İlkeleri ve Arızalanma Sıklığı ile İlişkisi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Düzeltici Bakım İlkeleri ve Arızalanma Sıklığı ile İlişkisi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Arızalanmanın tanımı ve oluşma nedenleri. | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Arızaların sınıflandırılması | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Makine Bakımında İnsan Hatası | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bakım ve Arızalanmanın Maliyetle İlişkisi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Tarım Makinaları Üzerinde Örnek Problem Çözümleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |