Genel Bilgi
Kod | TM0018 |
Ad | Tarımsal Ürün Kurutma Tekniklerinin matematiksel modellenmesi ve simulasyonu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Amacı / Hedefi
Kurutma Konusunda Derinlemesine bilgi sahibi olur. Matematiksel model oluşturma ve analiz yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği
1. Giriş 2. Beslenme Açısından Kuru Meyve Ve Sebzelerın Önemı 3. Kurutma Ekonomısı 4. Kurutma Sırasında Kullanılan Nemli Havanın Termodinamik (Psikrometrik) Özellikleri 5. Biyolojik Malzemelerın Kurutulması 6. Kurutma Sırasında Meydana Gelen Kalıte Değişiklıklerı 7. Su Aktıvıtesı Ve Önemi 8. Kuruma Eğrılerının Özellıklerı 9. Kurutma E¤Rılerının Matematıksel Modellenmesı 10. Dıfüzyon Teorısi 11. Matematıksel Modellemenın Kurutma Teknolojılerı Açıs›Ndan Önemı 12. Kurutma Öncesı Uygulanabilecek Ön İşlemler 13.Kurutucuların Sınıflandırılması 14. Güneş Enerjisiyle Çalışan Kurutucular 15. Sıcak Hava İle Kurutma Sistemleri 16. Mikrodalga Kurutma Sistemleri 17. Kızılötesi Işınım Enerjili Kurutma Sistemleri 18.Dondurarak Kurutma Sistemleri
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul istatistik biliyor olmak.
Kaynaklar
Kurutma Tekniği 1 Ders Kitabı
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 2 Kurutma sistemlerinde kuruma eğrilerini öğrenir. |
ÖÇ02 | kurutma sistemlerini bilir |
ÖÇ03 | 3 Sigma plot ve minitab öğrenir. |
ÖÇ04 | 4 Matematiksel model öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Giriş | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2. Beslenme Açısından Kuru Meyve Ve Sebzelerın Önemı | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 3. Kurutma Ekonomısı | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 4. Kurutma Sırasında Kullanılan Nemli Havanın Termodinamik (Psikrometrik) Özellikleri | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 5. Biyolojik Malzemelerın Kurutulması | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 6. Kurutma Sırasında Meydana Gelen Kalıte Değişiklıklerı | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 7. Su Aktıvıtesı Ve Önemi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | 8. Kuruma Eğrılerının Özellıklerı | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | 9. Kurutma E¤Rılerının Matematıksel Modellenmesı | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | 10. Dıfüzyon Teorısi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | 11. Matematıksel Modellemenın Kurutma Teknolojılerı Açıs›Ndan Önemı | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 12. Kurutma Öncesı Uygulanabilecek Ön İşlemler 13.Kurutucuların Sınıflandırılması 14. Güneş Enerjisiyle Çalışan Kurutucular | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 15. Sıcak Hava İle Kurutma Sistemleri 16. Mikrodalga Kurutma Sistemleri | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 17. Kızılötesi Işınım Enerjili Kurutma Sistemleri 18.Dondurarak Kurutma Sistemleri | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |