TM0013 Ekim Makinalarının Projelendirme Esasları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM0013
Ad Ekim Makinalarının Projelendirme Esasları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ve ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonunu öğretmek ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri vermek

Dersin İçeriği

Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.

Notlar

1. Sessiz A., Eliçin, A.K., Turgut, M.M. Ve Pekitkan, F.G., 2020. Tarım Makinaları Esasları, Nobel Kitabevi, Ankara ISBN: 978-625-406-658-0 2. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, Adana ISBN: 975-8561-65-0 3. Ertekin, C. Ve Cömert, A., 2021. Tarım Makinaları Çözümlü Problemleri. Nobel Kitapevi, ISBN: 978-625-402-xxx


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekim makinasının tasarımını ve tasarım aşamalarını hakkında bilgi edinir
ÖÇ02 Ekim makinaları ile ilgili ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri tanır ve uygular.
ÖÇ03 Ekim makinaları projelerdeki öngörülmeyen karmaşık problemlerde, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir
ÖÇ04 Ekim makinası çalışmalarının sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplarla paylaşır ve yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir.
ÖÇ05 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve alana özgü mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ve ekime ilişkin bazı tanımlar, ekimin agro-teknik esasları, çimlenme biyomekaniği, tohum yatağı hazırlamada temel esaslar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ekim yöntemleri, ekim yöntemlerinin matematik-istatistik esasları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Ekim makinalarının sınıflandırılması, çalışma ilkeleri ve parçaları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ekim makinaları ekici düzenleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Ekim makinaları tohum boruları, ekici ayaklar, baskı tekerlekleri, çizi kapatıcılar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Ekim makinalarına etki eden kuvvetlerin analizi, problemler ve çözüm örnekleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mühendisliğin tasarımla ilgili genel kavramları Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders notundaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Ekim makinası tasarımının ilkeleri ve standartları Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ekim makinası tasarım süreci, problemin belirlenmesi, bilgi toplama, Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Ekim makinası tasarımına karar verme, tasarımın geliştirilmesi Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ekim makinası tasarımında malzeme seçimi ve imalat yöntemlerine karar verme Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ekim makinası bazı parçalarının tasarım açısından incelenmesi Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ekim makinasının çizi açıcı ayaklarının tasarım açısından incelenmesi Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Ekim makinasının tohum deposunun tasarım açısından incelenmesi Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:25