SAFS0029 Crop-Soil Managements

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAFS0029
Ad Crop-Soil Managements
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Değişik toprak ve bitkisel yönetim şekillerinin toprak biyolojik verimliliği ve kalitesi üzerine olan etkilerinin kavratılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bitkisel üretimin girdilerinden olan mineral gübre, ilaç, toprak işleme ve sulamadan kaynaklanan toprak verimliliği düşüşü toprak fiziksel ve kimyasal özelliklerinin değişimleri yanında topraktaki yaralı mikroorganizmaların ve diğer biyolojik parametrelerin önemli derecede etkilendiği bilimsel olarak yapılan çalışmalarla belirlenmiş bulunmaktadır. Uzun yıllar tek yönlü bitkisel üretim, ihtiyacın dışında gübreleme, ağır toprak işleme ve sulama sonucu toprak kalitesinin bozulmasında birinci derecede rizosfer organizmalarının özelliklede mikorizaların etkilendiği belirlenmiştir. Toprak kalitesinin düşmesine neden olan faktörlerin belirlenmesi ve toprakların yeniden biyolojik organlarca ıslahı gelecekte de bilimsel olarak tartışılacak ve işlenecektir. Bu bağlamda değişik toprak yönetimlerinin toprakta meydana getirdiği farklılıkların belirlenmesi için çakılı denmelerin önemi, kuruluş şekilleri, toprak ve bitki üzerindeki etkileri işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

S.L. Tisdale et al., 1998, Soil Fertility and Fertilizer; D.L. Rowell, 1991.Soil Science, Methods and Application,

Notlar

S.L. Tisdale et al., 1998, Soil Fertility and Fertilizer; D.L. Rowell, 1991.Soil Science, Methods and Application,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknolojik yaklaşım açısından toprak materyalini anlamak. Tarımsal arazi kullanımının iyileştirilmesinde biyoteknolojinin önemini kavrar.
ÖÇ02 2. Toprak ve çevreye zarar veren unsurların biyoteknolojik yöntemler ve uygulamalarla nasıl iyileştirilebileceğini kavrama. Toprak biyoteknolojisinin uygulanabilirliğini kazandırma.
ÖÇ03 Çevreyi ve çevredeki kirliliği, endüstriyel atıkları ve tarım kimyasallarını tespit etme ve kontrol altına alma, ekonomik kazanç sağlama, biyolojik olarak kolay parçalanabilir materyaller üretmek
ÖÇ04 toprak mikroorganizmalarının genetik, kimyasal ve fiziksel özelliklerini geliştirme ayrıca insan yaşamı için gerekli olan yeni teknolojiler, süreçler ve ürünler geliştirme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toprak yönetimi nedir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitki yönetimi nedir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bir bütün olarak toprak-bitki yönetiminin tarımsal önemi nedir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Toprak kalitesi nedir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toprak kalitesi nasıl iyileştirilir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
6 Toprak bitki yönetimleri nasıl toprak yapısını geliştirir okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 ara sınavlar yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Toprak yönetiminin mikoriza gelişimi üzerindeki etkileri nelerdir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
9 Toprak yönetimin mikoriza gelişimi üzerine etkileri nedir? Toprak yönetiminin mikoriza ve diğer yaralı mikroorganizma üzerindeki etkisi nedir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Toprak işleme toprak kalitesi arasındaki ilişki nasıl gelişir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gübre kullanımı ve biyolojik toprak verimliliği arasındaki ilişki nedir? mekanizmaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Toprak-ürün yönetiminde uzun vadeli denemenin önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ürün rotasyon sistemlerinin toprak organik karbon bütçesi ve sol kalitesi üzerindeki etkileri Toprak yapısı ve besin alımı üzerindeki yerli mikoriza yönetiminin etkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Organik gübrelemenin toprak yönetimine olumlu etkileri ve ayrıca mikoriza mantarlarının etkisi var mıdır? okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Toprak bitki yönetiminin genel değerlendirmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 final sınavı ödev ve yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 final sınavı ödev ve yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:20