Genel Bilgi
Kod | SAFS0024 |
Ad | Agroecological Weed Management in Crop Protection |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yabancı ot türlerinin ekolojik ve fizyolojik özellikleri ile entegre yabancı ot yönetimlerinin agroekosistemin sürdürülebilirliğine olan etkisini öğrenmek.
Dersin İçeriği
Yabancı otlar, herhangibir agroekosistemde ana zararlı (rekabetçi, konukçu, zehirli ve vb.) veya tolere edilebilir popülasyon yoğunluğunda olabilir. Yabancı otların mücadelesinde her türün ekolojik ve fizyolojik özelliklerini bilinmesi gerekir. Yabancı ot mücadelesinde kullanılacak yöntem ekonomik eşik eşiği gibi karar parametrelerine göre seçilir. Bunlar, ekim nöbeti ve diğer kültürel yöntemler, mekanik yöntemler, örtücü bitki, malçlama, allelopatik yöntemler, kimyasal ve biyolojik yöntemlerdir. Tüm bu yöntemler ve kullanımları bu eğitimin içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Conservation Agriculture and Agroecological Weed Management Editor: Stéphane Cordeau
Notlar
Conservation Agriculture and Agroecological Weed Management Editor: Stéphane Cordeau
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Agroekoloji bilim dalı hakkında bilgi edinirler. |
ÖÇ02 | Agroekoloji bilim dalının prensiplerini öğrenirler. |
ÖÇ03 | Yabancı otlarla mücadelede agroekojik yöntemleri öğrenirler. |
ÖÇ04 | Tarımsal uygulamalar ve yabancı otlanma arasındaki ilişkiyi öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Agroekoji tanımı ve prensipleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Agroekolojide yabancı ot yönetimi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yabancı ot yönetim süreç modülleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sulama ve yabancı otlanma ilişkisi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Gübre uygulama miktarı ve yabancı otlanma ilişkisi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hayvancılık ve yabancı otlanma ilişkisi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yabancı otlanma ve Ekim nöbeti arasındaki ilişki | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kompost ve biyogaz | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kontrollü ve sertifikalı tarımın herbolojideki yeri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Üründe ve tohumlukta yabancı ot problemi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Örtücü Bitkiler | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Malçlama teknikleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yabancı otların tarımsal ekosisteme katkıları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Agroekosistemde biyolojik çeşitlilik ve yabancı otlanma | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Final sınavına kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Final sınavına kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |