Genel Bilgi
Kod | SAFS0021 |
Ad | Climate Change : Adaptation and Mitigation Strategies |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURÇAK KAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURÇAK KAPUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İklim değişikliğinin, beklenen doğal etkilerin ötesinde bir sonuç yaratacak olması, karşımıza çıkan olumsuz sonuçların hafifletilmesi için bir an önce önlem alınmasını gerekli kılmaktadır. Küresel ölçekte bir çevre sorununun ötesinde bir mesele olan iklim değişikliği, uzun dönemde dünyayı etkilemeye devam edecektir. Gelecek birkaç on yıl içinde gezegenin sıcaklıkta artış ve yağış biçimlerinde değişikliklerle karşı karşıya kalacağı bugün bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır. Bu bağlamda, bu dersin kapsamında iklim değişikliğinin etkisi ve boyutlarının yanında küresel düzeyde iklim değişikliğiyle mücadeledeki ortak uyum ve azaltım stratejilerin ve uluslar arası rollerin analiz edilmesi ve bölgesel iklim değişikliğinin saptanması yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İklim değişikliğine küresel bakış, Türkiye ve iklim değişikliği, Türkiye'de gözlenen iklim değişikliği ve etkileri, iklim değişikliği küresel uyum ve azaltım stratejileri ve eylem planı, Türkiye'de iklim değişikliği uyum ve azaltım stratejileri ve eylem planı yöntemleri, sera gazı emisyon kontrolü, tarım ve iklim değişikliği etkileşimi, iklim parametrelerinin trendlerinin belirlenmesi ve karar alma.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Climate Change 2022: Impacts, Adaptation and Vulnerability Working Group II Contribution to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küresel ve bölgesel olarak iklim değişikliğinin etki ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | İklim değişikliği konusundaki gelecek stratejileri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Türkiye'nin iklim değişikliğindeki konumu ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | İklim değişikliği konusunda geliştirilecek uyum ve azaltım stratejilerini hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | İklim değişikliği ve tarım etkileşimini ve etki saptamasını öğrenir |
ÖÇ06 | İklim parametrelerinin, trend varlığının belirlenmesinde, lineer olmayan Mann Kendall ve Spearman'ın Rho terstlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | İklim parametrelerinin eğimlerinin belirlenmesinde Sen's trend eğim metodu ve trend başlangıç yıllarının belirlenmesinde ise Mann Kendall sıra korelasyon testi kullanmasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğiyle ilgili genel bilgilendirme. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | İklim değişikliği kavramı, boyutu ve önemi. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | İklim değişikliğinin insan ve doğa üzerine etkileri: sel, açlık, kuraklık. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım |
4 | İklim değişikliğinin tarım üzerindeki etkileri ve önlemler. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Uluslararası iklim değişikliği stratejileri ve sözleşmeleri. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Kyoto Protokolü. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | İklim değişikliği uyum ve azaltım stratejileri. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım |
8 | Ara sınav | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Ulusal İklim Değişikliği Uyum Stratejisi ve Eylem Planı. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | İklim Değişikliğinin Etkilerine Uyumun Su Kaynaklarının Yönetimi Politikaları Entegrasyon Politikaları | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
11 | İklim Değişikliğinin Etkilerine Uyum Yaklaşımının Tarım Sektörü ve Gıda Güvencesi Politikalarına Entegrasyonu. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | İklim parametrelerinin, trend varlığının belirlenmesinde, lineer olmayan Mann Kendall ve Spearman'ın Rho terstleri | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri |
13 | İklim parametrelerinin eğimlerinin belirlenmesinde Sen's trend eğim metodu ve trend başlangıç yıllarının belirlenmesinde ise Mann Kendall sıra korelasyon testi. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Avrupa Birliği'nin 2050 hedefleri ve iklim değişikliği stratejisi | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Yeni senaryolarla Türkiye için iklim değişikliği. | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |