Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM VE GIDA GÜVENLİĞİ (İNGİLİZCE) | |
| Kod | SAFS0019 |
| Ad | Sustainable Agriculture and Climate Change |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UFUK GÜLTEKİN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilirlik çatısı altında iklim değişikliği ve tarım üzerine ekonomik etkilerini öğrenir,
Dersin İçeriği
İklim değişikliğinin tanımı ve tarıma olası etkileri, iklim değişikliği senaryoları ve azaltma-uyum politikaları, iklim değişikliğinin tarım sektörüne ekonomik etkisi ve tarımda sürdürülebilirliğin değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Roychowdhury, R., Choudhury, S., Hasanuzzaman, M., & Srivastava, S. (Eds.). (2020). Sustainable agriculture in the era of climate change. Springer International Publishing.
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sürdürülebilirlik çerçevesinde İklim değişikliği kavramını, iklim değişikliğine yol açan unsurları, sektörlerin bu değişiklikteki paylarını, günümüze kadar gözlenen değişiklikleri açıklar |
| ÖÇ02 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar, İklim değişikliği ve ekonomik etkileri ve etki değerlendirme yöntemlerini kavramsal olarak açıklar |
| ÖÇ03 | AB'de ve Türkiye'de sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikalarını ana hatlarıyla açıklar |
| ÖÇ04 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tarım kavramlarını açıklar |
| ÖÇ05 | Tarım-Çevre-İklim ilişkisini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 1 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 1 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | 1 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Kapsamı ve Önemi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Bugünkü tarımsal sistemlerin sonuç ve problemleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Bugünkü tarımsal sistemlerin sonuç ve problemleri (devam) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Sürdürülebilir tarımın tanımı, önemi ve ilkeleri. | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Sürdürülebilir tarımda toprak kaynakları ve yönetimi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Sürdürülebilir tarımda su kaynakları ve yönetimi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Sürdürülebilir tarım ve İklim değişikliği ilişkisi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar ve tarım sektörü- 1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar ve tarım sektörü- 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | İklim değişikliğine ilişkin uluslararası anlaşmalar, İklim değişikliği ve ekonomik etkileri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Etki değerlendirme yöntemleri, İklim değişikliğine uyum kavramı ve uyum politikaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Tarımda sektörel ekonomik etki değerlendirme çalışmaları kapsamında ABde ve Türkiye'de yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlar | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | AB'de ve Türkiye'de sürdürülebilir tarım ve iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikaları - 1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | AB'de ve Türkiye'de sürdürülebilir tarım ve iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikaları - 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||