Genel Bilgi
Kod | SAFS003 |
Ad | Food Security and Food Processing Technologies |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HAKAN BENLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HAKAN BENLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
The basic principles and concepts of the food security and preparing food and food products for consumption, preservation, packaging and distribution and their relationship with the food security.
Dersin İçeriği
To teach basic principles of food security and its relationship with food processing technologies.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
P. Fellows. 2000. Food Processıng Technology, Principles and Practice. CRC press, Washington, DC. C. Sheela Reddy. 2015. Food Security and Food Production: Institutional Challenges in Governance Domain. Mary Ann Augustin, Malcolm Riley, Regine Stockmann, Louise Bennetta, Andreas Kahl, Trevor Lockett, Megan Osmond, Peerasak Sanguansri, Welma Stonehouse, Ian Zajacc, Lynne Cobiac. 2016. Role of food processing in food and nutrition security. Trends in Food Science & Technology 56 : 115 – 125. Samuel Ayofemi Adeyeye. 2017. The role of food processing and appropriate storage technologies in ensuring food security and food availability in Africa. Nutrition & Food Science. 47 122-139.
Notlar
Ders notları, slaytlar ve ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıda güvenliğinin temel ilke ve kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Gıda ve gıda ürünlerinin tüketime hazır hale getirilmesi, muhafazası, paketlenmesi ve dağıtımına ilişkin temel ilkeleri bilir. |
ÖÇ03 | Gıda ve gıda ürünlerinin tüketime, muhafazaya, ambalajlanmaya ve dağıtılmaya hazır hale getirilmesinin temel ilkelerini ve bunların gıda güvenliği ile ilişkisini kavrar. |
ÖÇ04 | Temel gıda işleme teknolojilerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gıda Sistemleri ve Gıda Güvenliğinin Mevcut Durumu | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Gıda Üretim Sistemleri | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gıda Güvenliği ve Gıda Fiyatları | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Etkileri, Güvenlik Açıklarını ve Riskleri Değerlendirme | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Gıda Üretiminin Hava ve İklime Duyarlılığı | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İklim Değişikliği Çağında Gıda Güvenliği | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ulusal Gıda Güvenliği | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Midterm Exam | Ders materyallerindeki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gıda Güvenliği ve Gıda Üretimi I | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gıda Güvenliği ve Gıda Üretimi II | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Gıda Güvenliği ve Gıda Üretimi III | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Gıda Güvenliği ve Gıda Üretimi IV | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İklim Değişikliği ve Gıda Güvenliği | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Gıda ve Beslenme Güvenliğinin Sosyal Dinamikleri ve Belirleyicileri | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gıda Güvenliği Yasası: Çiftçilere ve Çiftçiliğe Öncelik Vermek | Ders materyallerindeki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Ders materyallerindeki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Ders materyallerindeki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |