DSAFST801 Thesis Work

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DSAFST801
Ad Thesis Work
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SİBEL UYGUR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora araştırma konusu ile ilgili hipotezin oluşturulması, ilgili literatürlerin taranması, araştırmanın planlanması ve sonuçlandırılmasını öğrenmek.

Dersin İçeriği

Doktora araştırma konusu ile ilgili kaynakların taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin Ön Koşulu

Ders aşamasında ve doktora yeterlilik sınavında başarılı olmak

Kaynaklar

Öğrenci tez araştırmaları için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)

Notlar

Öğrenci tez araştırmaları için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora öğrencisi, akademik danışmanı birlikte yürüttükleri doktora tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir.
ÖÇ02 Doktora öğrencisi, akademik danışmanı birlikte yürüttükleri doktora araştırmaları hakkında güncel gelişmeleri takip eder.
ÖÇ03 Doktora öğrencisi, akademik danışmanı birlikte yürüttükleri doktora araştırmalarının metodolojisini hakkında tartışır.
ÖÇ04 Doktora öğrencisi, akademik danışmanı birlikte yürüttükleri doktora araştırmalarını periyodik olarak raporlandırarak sonuçları gözden geçirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doktora çalışmasının konusunun belirlenmesi İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Doktora konusunun ve gerekliliğinin tartışılması İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Doktora konusunun hipotezinin belirlenmesi İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Doktora konusunun yönteminin tartışılması İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Doktora konusunun yönteminin belirlenmesi İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Doktora araştırmasının planlanması İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Doktora araştırmasının projelendirilmesi I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Doktora araştırmasının projelendirilmesi II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Doktora araştırmasının projelendirilmesi III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Araştırma projesinin yürütülmesi I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Araştırma projesinin yürütülmesi II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Araştırma projesinin yürütülmesi III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Araştırma projesinin yürütülmesi IV İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Araştırma projesinin raporlanması İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 21 294
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 21 294
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 603
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,12
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:20