DSAFSS802 Seminar

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DSAFSS802
Ad Seminar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SİBEL UYGUR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora düzeyinde bir araştırmayı kurgulamayı ve elde edilen sonuçları değişik kaynaklarla destekleyerek sunum haline getirmeyi sağlamak dersin amacıdır.

Dersin İçeriği

Bir araştırmanın hipotezi, yöntemi ve sonuçlarını seminer olarak hazırlama dersin içeriğini oluşturmaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seminer hazırlama için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)

Notlar

Seminer hazırlama için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre ulaşma hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Bir semineri hazırlama sürecini öğrenir.
ÖÇ03 Araştırma sonuçlarını bilimsel platformlarda ve topluluk karşısında sunma konusunda deneyim kazanır.
ÖÇ04 Bilimsel tartışmanın önemini kavrarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sunumların önemi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
2 Sunum hazırlamada dikkat edilecek konular Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
3 Kaynak araştırma Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
4 Bilimsel veri tabanları I Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
5 Bilimsel veri tabanları II Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
6 Sunum dili Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
7 Sunum formatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Sunum süresi ve önemi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
10 Sunum düzeni Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
11 Sunumda kullanılacak çizelge ve şekiller Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
12 Genel sunum görselliği Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
13 Program seminerlerine katılım I Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
14 Program seminerlerine katılım II Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
15 Program seminerlerine katılım III Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:20