DSAFS801 Special Area Course

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DSAFS801
Ad Special Area Course
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SİBEL UYGUR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURÇAK KAPUR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora öğrencisinin üzerinde çalıştığı konuları danışmanıyla birlikte düzenli olarak tartışarak ve planlayarak yürütmesini sağlamak.

Dersin İçeriği

Akademik düzeyde araştırmanın planlanması ve yürütülmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğrenci tez araştırmaları için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)

Notlar

Öğrenci tez araştırması ile ilgili kaynaklar (kitap,makale,bildiri,raporlar...vs.)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora öğrencisi danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir.
ÖÇ02 Doktora öğrencisi danışmanıyla birlikte araştırma konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır.
ÖÇ03 Doktora öğrencisi danışmanıyla birlikte araştırma projesi ilgili akademik makale hazırlamayı öğrenir.
ÖÇ04 Doktora öğrencisi danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini proje halinde kurgulamayı ve yapmayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir araştırmanın tanımı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Bir araştırmanın evreleri Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Problemin ortaya konması Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Hipotezin oluşturulması Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Yöntemin belirlenmesi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Veri toplama Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Proje hazırlamada dikkat edilecek hususlar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Proje yazımı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Rapor yazma Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Veri analiz metodları Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 İstatistiki analiz Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Sonuçların değerlendirilmesi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Bilimsel rapor yazımı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Bilimsel makale yazımı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:20