Genel Bilgi
Kod | MDT121 |
Ad | Tekstil Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sabiha SEZGİN BOZOK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı; Tekstil Teknolojisi ile ilgili genel bilgileri, lifler, iplik üretimi, kumaş oluşumu ve yapıları ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretimi, liflerin sınıflandırılması fiziksel ve kimyasal özelliklerinin anlaşılması konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Öğr.Gör. Selda ARAS tarafından kapsamlı olarak hazırlanmış ders notu.
Notlar
MUNGAN, Mürüvvet, Tekstil Lifleri; ŞEBER, Bahattin, Kumaş Yapı Bilgisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyada doğal lif üretim durumlarını kavrar. |
ÖÇ02 | Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrar. |
ÖÇ03 | Lifleri sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Bitkisel lifleri tanır |
ÖÇ05 | Pamuk lifi özelliklerini bilir. |
ÖÇ06 | Pamuk lifi üretimini bilir. |
ÖÇ07 | Keten lifi üretimini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ08 | Kenevir ve jüt liflerinin üretimini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ09 | Hayvansal lifleri tanır. |
ÖÇ10 | Yün lifinin özelliklerini bilir. |
ÖÇ11 | Yün lifi üretimini bilir. |
ÖÇ12 | Hayvansal ve bitkisel liflerinin sınıflandırmasını kavrayabilir. |
ÖÇ13 | Hayvansal ve bitkisel liflerinin fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Ders hakkında ön araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dünyada ve Türkiye 'de lif üretim durumları | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Lif ile ilgili tanımlar ve sınıflandırma | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bitkisel liflere giriş | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Pamuk lifinin özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Pamuk lifi, üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Keten lifinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kenevir ve jüt liflerinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hayvansal liflere giriş | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yün lifinin özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yün lifi üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tiftik, kaşmir ve angora liflerinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Deve, lama ve alpaga liflerinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İpek liflerinin üretimi ve özellikleri | ilgili bölümün okuması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |