Genel Bilgi
Kod | MDT107 |
Ad | Temel Sanat Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı; Temel Sanat Eğitimi ile ilgili genel kavramları, teorileri ve uygulamaları, gelişen yöntemlerle ve açık fikir anlayışı ile kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Çağdaş sanat hareketleri, tekstil tasarım ilişkileri ve dekoratif sanatlarda Art And Crafts, Art Nouveau, Art Deko arayışları. Çizgi, Nokta, Doku, Renk, Işık ve Gölge gibi biçim ögelerinin kavranması. Tekrar, uygunluk, zıtlık, benzerlik, koram ve egemenliktir gibi ilkelerle çizgi, nokta, renk, çalışmalarının anlatılması
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kendi hazırladığım kapsamlı ders notu
Notlar
Yrd.Doç.Dr. Yusuf Baytekin BALCI, Dr. Nuran SAY. Temel Sanat Eğitimi kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan eliyle yapılan ve yaşama giren biçimlerin, içinde bulunduğu sosyo-kültürel yapıların tanınmasını sağlar. |
ÖÇ02 | Biçimlendirmelerde öğeler ve aralarındaki ilişkilerin özelliklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Çizgi, Nokta, Doku, Renk, Işık ve Gölge gibi biçim öğelerinin kavranmasını sağlar. |
ÖÇ04 | Nokta-Çizgi modülü ile nokta çizgi ile yüzey düzenler. |
ÖÇ05 | Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile objeleri açık-koyu, ışık-gölge ile çalışmalarını düzenler. |
ÖÇ06 | Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon oluşturur. |
ÖÇ07 | Renk modülü ile renk uygulaması yapar. |
ÖÇ08 | Doku modülü ile doku yorumlarıyla yüzey oluşturur. |
ÖÇ09 | Strüktür modülü ile özgün strüktür uygulamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 5 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Ders materyalleri ile gelmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Biçimlendirme kavramı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Biçimlendirme kavramı(Form) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
4 | Biçimlendirme kavramı(Fonksiyon) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
5 | Biçimlendirme kavramı(Estetik) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
6 | Biçimlendirmelerde öğeler ve aralarındaki ilişkiler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
7 | Biçimlendirmelerde öğeler ve aralarındaki ilişkiler. Çizgi, Nokta, Doku, Renk, Işık ve Gölge. | Çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biçimlendirmelerde öğeler ve aralarındaki ilişkiler. Tekrar, uygunluk, zıtlık, benzerlik, koram ve egemenlik. | Araştırma ve Çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Biçimlendirmelerde çizgi, çalışması | Çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Biçimlendirmelerde nokta, çalışması | Çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Biçimlendirmelerde doku, çalışması | Çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Biçimlendirmelerde renk, çalışması | Çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Biçimlendirmelerde ışık ve gölge, çalışması | Çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Uygulama sunumlarının yapılması | Ödevleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |