Genel Bilgi
Kod | BAT234 |
Ad | Bahçe Tesisi ve Bakım İşlemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Meyve Bahçesinin Kurulumunda etkili olan faktörler ve her bir faktörün açıklanması, Bahçe tesisinde yıllık bakım işleri hakkında bilgi edindirmektir.
Dersin İçeriği
Meyve Bahçesi Alanının Seçimi, Meyve Tür ve Çeşitlerinin Seçimi, Meyve Anaçlarının Seçimi, Tozlanma İsteğinin Bilinmesi, Dikim Sistemleri ve Dikim sıklığı, Fidan Tipi ve sayısının Belirlenmesi, Dikim Zamanı, Arazi Hazırlığı, Fidan Dikimi, Meyve Bahçelerinde Yıllık Bakım İşlemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Meyvecilik (Meyve Yetiştiriciliğinin Esasları) kitabı, nobel akademik yayıncılık, 2022
Notlar
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meyve Bahçesinin nasıl tesis edildiğini analiz eder. |
ÖÇ02 | Meyve yetiştiriciliği kapsamında yapılan kültürel uygulamalarını belirtir. |
ÖÇ03 | Bahçe Bitkilerine konu olan bağcılık, meyvecilik, sebzecilik, süs bitkileri, örtüaltı yetiştiriciliği, fide ve fidan üretimi konularında, bahçe bitkileri ürünlerinin üretim projelerini hazırlar. |
ÖÇ04 | Bahçe tesisinde, çeşit seçiminin önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Anaçlarını ve kullanım amaçlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Bahçe ürünlerinde bahçe tesisi kurarken dikkat edilmesi gereken konuları belirtir. |
ÖÇ07 | Bahçe ürünlerinde türlerin döllenme biyolojisinin bilinmesinin amacı ve önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meyve Bahçesi Alanının Seçimi | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Meyve bahçesi kurulumunda fizibilite raporu | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bahçe tesisinin planlamasında dikkate alınması gereken özellikler | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Meyve Bahçesi Alanının Seçimi, Meyve Tür ve Çeşitlerinin Seçimi | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Meyve Anaçlarının Seçimi, Tozlanma İsteğinin Bilinmesi, Dikim Sistemleri ve Dikim sıklığı 1. kısım | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Meyve Anaçlarının Seçimi, Tozlanma İsteğinin Bilinmesi, Dikim Sistemleri ve Dikim sıklığı 2. kısım | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yıllık bakım işlemleri, 1. Toprak işleme. | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yıllık bakım işlemleri 2. Budama, 3. Sulama, Gübreleme. | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yıllık bakım işlemleri ; 6. Hasat , 7) Muhafaza | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Öğrencinin farklı türün(maviyemiş) BAHÇE TESİSİ PROJESİ FİZİBİLİTE RAPORU sunumu | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Tartışma |
12 | Öğrenci farklı türün (zeytin) BAHÇE TESİSİ PROJESİ FİZİBİLİTE RAPORU sunumu | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Öğrenci farklı türün (Aronya) BAHÇE TESİSİ PROJESİ FİZİBİLİTE RAPORU sunumu | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Öğrenci farklı türün (Ceviz) BAHÇE TESİSİ PROJESİ FİZİBİLİTE RAPORU sunumu | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | genel tekrar | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |