Genel Bilgi
Kod | MT018 |
Ad | Hata Düzelten Kodlar II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YILMAZ DURĞUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kodlama teorisinin bazı önemli kodlarını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Reed Solomon kodları, Kuadratik kalan kodları, Genelleştirilmiş Reed Solomon kodları, Alternant kodlar, Genelleştirilmiş RS kodları için Sudan kod çözme, Goppa kodları, Self-dual kodlar, Self-orthogonal kodlar, LCD kodları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Hill, Raymond. A first course in coding theory. Oxford University Press, 1986.
Notlar
Fundamentals of Error-Correcting Codes, 2003 W. Cary Huffman, Vera Pless
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuadratik kalan kodları, Alternant kodlar |
ÖÇ02 | Genelleştirilmiş RS kodları için Sudan kod çözme, Goppa kodları |
ÖÇ03 | Self-dual kodlar, Self-orthogonal kodlar, LCD kodları |
ÖÇ04 | Reed Solomon kodları, Genelleştirilmiş Reed Solomon kodları |
ÖÇ05 | Devirli Kodlar, Serbest Kodlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin özel bir alanında daha önce yapılmış olan araştırmaların sonuçlarını bilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahip olduğu uzmanlık alanındaki sonuçların matematiğin diğer alanları ile ilişkisini ayrıntıları ile bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında edindiği bilgiler yardımıyla yeni matematiksel modeller kurar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin her alanında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanlarında edindiği bilgileri birbirleriyle ilişkilerini en sade ve anlaşılır bir biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin ifade edilmesinde ihtiyaç duyulan teknik donanımları etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konuda orijinal problemler kurar ve değişik çözüm teknikleri sunar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konuda özgün ve nitelikli bilimsel çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut matematik kuramlarını analiz eder ve yeni kuramlar geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematiğin uzmanlık gerektiren alanlarındaki öğrenme-öğretme tekniklerini bilir ve bu teknikleri eğitim-öğretimin her aşamasında etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve yabancı paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapmış olduğu özgün çalışmaları paydaşlarının da yararlanması amacıyla bilimsel etik kurallar çerçevesinde sunar ve yayınlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu bilimsel ünvanın gerektirdiği etik kurallara bağlı kalır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Reed Solomon kodları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Reed Solomon kodları2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kuadratik kalan kodları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | GenelleştirilmişReed Solomon kodları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Alternant kodları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Genelleştirilmiş RS kodları için Sudan kod çözme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Goppa Kodları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Goppa Kodları2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Self-orthogonal Kodları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Self-orthogonal kodların inşaası | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Self-Dual kodları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Self-Dual kodların inşaası | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | LCD kodları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | LCD kodların inşaası | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |