Genel Bilgi
Kod | YLTM701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ALİ BAYAT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET İNCE (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.
Notlar
1. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, ISBN: 975-8561-65-0.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar 3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma, Yürütülen araştırmalar 4 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Literatür tarama, Konu bazlı araştırmalar 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Literatür tarama, Konu bazlı araştırmalar 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Literatür tarama, Konu bazlı araştırmalar 3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Literatür tarama ve Yürütülen araştırmalar 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Literatür tarama ve Yürütülen araştırmalar 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Literatür tarama, Yürütülen araştırmalar 3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Yürütülen araştırmalar 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yürütülen araştırmalar 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Yürütülen araştırmalar 3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |