Genel Bilgi
Kod | TM0025 |
Ad | Dijital Tarım ve Uygulamalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde tarım sektörü; gelişen teknolojinin etkisiyle büyük bir dönüşüm içinde olup, tarım sektörünün geleceği, teknolojik uygulamalar ile şekillenmektedir. Tarımın teknolojik dönüşüm sürecini incelemek, özellikle günümüzdeki mevcut uygulamaların daha net ortaya konulabilmesi ile mümkün olabilmektedir. Günümüz iletişim teknolojilerinin akıllı tarım sistemlerinde kullanımı ve gelişen teknolojilerin tarımsal üretimle bütünleştirilerek kullanılması irdelenmektedir. Öğrencilerin akıllı tarım konusunda bilgilendirilmeleri ve temel uygulama örnekleri ile bir altyapı oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Dijital Tarımda kullanılan kablosuz iletişim teknolojileri sistemlerinin tanıtılması; Tarımda dijital dönüşüm ve akıllı tarım uygulamalarının öğrenilmesi; Akıllı Tarım uygulamaları için gerekli sensör, donanım ve teknolojilerin tanıtılması; Dijital Tarım teknikleri uygulanarak gübre ve ilaç gibi kimyasal giderlerinin azaltılması, bu kullanımların azaltılarak çevrenin korunması, yüksek miktarda ve kaliteli ürün sağlanması, işletme ve yetiştiricilik kararları için daha etkin bir bilgi akışının sağlanması ve tarımda kayıt düzeninin oluşturulması; Ülkemizde ve dünyadaki dijital uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Üyesinin Ders notları
Notlar
İnternet Dökümanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital tarım kavramını ve bileşenlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Dijital Tarım sistemlerini kullanarak tarımsal üretimdeki girdi maliyetlerini düşürür |
ÖÇ03 | Dijital tarım uygulama teknolojileri konusunda bilgi verir |
ÖÇ04 | Türkiyede ve Dünyadaki dijital tarım sistemleri konusunda bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, Dijital Tarıma genel bakış | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarımın Gelişim Aşamaları (Tarım 1.0, Tarım 2.0, Tarım 3.0, Tarım 4.0) | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dijital tarımın faydaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dijital tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin altyapılarının açıklanması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarımda dijital dönüşüm sistemlerinde kullanılan sensör ve modüllerin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçlarının tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Akıllı tarımda Drone ve İHA Kullanımı | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Akıllı Sulama ve Gübreleme Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Akıllı Seralar ve Çiftlik Yönetim Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dijital Tarım uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Nesnelerin İnterneti Kavramı ve Uygulama Örnekleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiyede ve Dünyada Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |