Genel Bilgi
Kod | TM0023 |
Ad | Tarım makinalarında simulasyon çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Amacı / Hedefi
Kurutma Konusunda Derinlemesine bilgi sahibi olur. Matematiksel model oluşturma ve analiz yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği
1. Giriş 2. Beslenme Açısından Kuru Meyve Ve Sebzelerın Önemı 3. Kurutma Ekonomısı 4. Kurutma Sırasında Kullanılan Nemli Havanın Termodinamik (Psikrometrik) Özellikleri 5. Biyolojik Malzemelerın Kurutulması 6. Kurutma Sırasında Meydana Gelen Kalıte Değişiklıklerı 7. Su Aktıvıtesı Ve Önemi 8. Kuruma Eğrılerının Özellıklerı 9. Kurutma E¤Rılerının Matematıksel Modellenmesı 10. Dıfüzyon Teorısi 11. Matematıksel Modellemenın Kurutma Teknolojılerı Açıs›Ndan Önemı 12. Kurutma Öncesı Uygulanabilecek Ön İşlemler 13.Kurutucuların Sınıflandırılması 14. Güneş Enerjisiyle Çalışan Kurutucular 15. Sıcak Hava İle Kurutma Sistemleri 16. Mikrodalga Kurutma Sistemleri 17. Kızılötesi Işınım Enerjili Kurutma Sistemleri 18.Dondurarak Kurutma Sistemleri
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul istatistik biliyor olmak.
Kaynaklar
Kurutma Tekniği 1 Ders Kitabı
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tamamen Gömülü AnalizKinematik Hareket (Zamana Dayalı) Trend İzleyici Kısıtlanmamış Cisimleri Tespit Etme Kinematik Hareket (Olay Tabanlı) alt modelleme öğrenir. |
ÖÇ02 | Kısıtlanmamış Gövdeleri Algılama Kinematik Hareket (Olay Tabanlı) alt modelleme 2D Sadeleştirme öğrenir. |
ÖÇ03 | Thermal analiz yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Simulasyon sonuçlarında malzeme seçimi ve malzme ekonomisi hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tamamen Gömülü Analiz | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Statik Gerilme Analizi1 | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yorulma Çalışmaları | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kinematik Hareket (Zamana Dayalı) | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Trend İzleyici | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kısıtlanmamış Cisimleri Tespit Etme | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kinematik Hareket (Olay Tabanlı) | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ön hazırlık yok. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | alt modelleme | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | 2B Basitleştirme | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Optimizasyon | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Isı analizi | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Burkulma Analizi | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Frekans Analizi | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Düşme Testi Analizi Basınçlı Kap Analizi | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |