Genel Bilgi
Kod | TM0030 |
Ad | Tarımda Nesnelerin İnterneti (IoT) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisansüstü Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yeni bir teknoloji olan ve en çok tarımda kullanılma potansiyeline sahip nesnelerin interneti teknolojisini ve tarımda kullanım şekillerini anlatmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, nesnelerin interneti teknolojisinin temeli, bu teknolojinin tarımda kullanım alanları, bu teknolojide kullanılan haberleşme sistemleri ve bunların özellikleri, bu teknolojiye sahip sistemlerde kullanılan sensör, yazılım, kablosuz haberleşme sistemleri ve yazılımlar anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders sunumu
Notlar
Ders sunumu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesnelerin interneti teknolojisinin temellerini açıklar. |
ÖÇ02 | Nesnelerin interneti teknolojisinin tarımda kullanım alanlarını sayar. |
ÖÇ03 | Nesnelerin interneti teknolojisine sahip elektronik donanımlarda kullanılacak sensörleri seçer ve uygular. |
ÖÇ04 | Tarımsal IoT uygulamalarına uygun haberleşme teknolojilerini seçer. |
ÖÇ05 | Basit IoT tabanlı tarımsal izleme sistemi kurar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesnelerin interneti teknolojisinin temeli ve tarihi gelişimi | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Tarımda nesnelerin interneti teknolojisinin kullanım alanları | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tipik bir nesnelerin interneti sisteminin yapısı ve komponentleri | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Nesnelerin interneti teknolojisi sisteminde kullanılan sensörler I | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Nesnelerin interneti teknolojisi sisteminde kullanılan sensörler II | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Örnek Olay |
6 | Nesnelerin interneti teknolojisinde kullanılan haberleşme sistemleri: kablosuz ve kablolu haberleşme teknolojileri | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Örnek Olay |
7 | Nesnelerin interneti teknolojisinde haberleşme sistemlerine ait standartlar ve kısıtlar | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tanıma ve okuma teknolojileri: RFID, barkod sistemleri | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Nesnelerin interneti teknolojisine algoritma ve yazılımlar | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Örnek Olay |
11 | Basit bir IoT tabanlı basit bir tarımsal sistem geliştirilmesi ve uygulaması: Donanım tanıma | Proje notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Basit bir IoT tabanlı basit bir tarımsal sistem geliştirilmesi ve uygulaması: Donanım yazılımı geliştirme | Proje notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Basit bir IoT tabanlı basit bir tarımsal sistem geliştirilmesi ve uygulaması: Sensör uygulaması | Proje notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | IoT tabanlı haberleşme uygulaması I | Proje notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | IoT tabanlı haberleşme uygulaması II | Proje notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,84 | ||
AKTS | 6 AKTS |