Genel Bilgi
Kod | FK0054 |
Ad | Fotoniğin Temelleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel radyometrik birimlerikullanır. Işığın hızı, frekansı,dalgaboyu ve enerjisi gibi kavramları açıklar. Işığın ikili doğasını tanımlar ve doğadan örnekler verir. Işığın ortamda ilerlemesinive bir ortamdan diğerine geçişiniaçıklar ve bu kavramlarla olaylarıyorumlar.
Dersin İçeriği
Işığın kuantum teorisi, Işıkve madde etkileşimi, klasikve kuvantum gürültü, lazer ve lazer dinamiği, Işık modülasyonu; entegre optikten ve yarıiletken optoelektronikten örnekler, nonlineer optik.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Optik ve Fotonik, Prof. Dr. Fevzi Köksal,Doç. Dr. Rahmi Köseoğlu
Notlar
Optik ve Fotonik, Prof. Dr. Fevzi Köksal,Doç. Dr. Rahmi Köseoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistiksel Optik kavramını açıklar |
ÖÇ02 | Madde ve ışığın etkileşme mekanizmasını tanımlar |
ÖÇ03 | Arşivamaçlı bilgisayarların görüntü dosyalarını nasıl depoladığınıaçıklar |
ÖÇ04 | Akusto-Optikilkeleri ile günlükyaşamdaki olaylarıyorumlar |
ÖÇ05 | Elektro-Optik ilkeleri ile günlük yaşamdaki olayları yorumlar |
ÖÇ06 | Fiber optik iletişim kurallarını bilir ve açıklar. |
ÖÇ07 | Yarıiletken optik bileşenleri kullanarak optik olayları yorumlar. |
ÖÇ08 | Geometrik optik akusto optik ve elektrooptik olaylar arasında karşılaştırmalar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiksel Optik | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Foton Optik | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Foton ve Atomlar | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Lazer Amplifikatörler | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yarıiletken Optiği | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Semiconductor foton kaynakları | Bireysel çalışma ve alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Semiconductor foton detektörleri | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Akusto-Optik | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Elektro-Optik | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Lineer olmayan Optik | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ultrfast Optik | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Optik Bağlantılar ve Anahtarlar | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Fiber Optik İletişim | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Fiber Optik İletişim (devamı) | Bireysel çalışma ve alıştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |