Genel Bilgi
Kod | FK0039 |
Ad | Katıhal Fiziğinde Güncel Konular I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Katıhal fiziğindeki güncel deneysel ve teorik araştırma konuları hakkında yeni bilgilerin kazanımı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Katıhal fiziğindeki güncel deneysel ve teorik araştırma konuları veya problemleri araştırılacak.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Bazı kitaplar ya da süreli yayınlardaki ilginç makaleler seçilecek ve değerlendirilecektir.
Notlar
“Katıhal Fiziğine Giriş”, C. Kittel, Nobel Yayın Dağ.Ltd. Şti., 1996. “Katıhal Fiziği”, Ş. Aydoğan, Güven Kitap Yayın Dağ. Tic. Ltd. Şti., 2011. “Condensed Matter Physics”, M. P. Marder, John Wiley & Sons,2000. “Yoğunluk Fonksiyonel Teorisi”, D. S. Sholl, J. A. Steckel, Nobel Akad. Yay. Eğ. Dan. Tic. Ltd. Şti., 2012. “Solid State Physics”, G. Burns, Academic Press Inc., 1990.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atomlar arasındaki bağın niteliğini tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Serbest elektron modelini öğrenir ve uygulanabileceği katıları seçebilir. |
ÖÇ03 | Metallerdeki elektriksel iletkenliğin nelere bağlı olduğunu kavrar. |
ÖÇ04 | Katıların bant teorisini tanımlar. |
ÖÇ05 | Manyetik alanin süperiletkenliğe etkisini inceler ve tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Manyetik Olarak Sıralanmış Katıların Karakteristik Özellikleri | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atomlarda ve İyonlarda Manyetizmanın Kökeni | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İki Elektron Arasındaki Değişim Etkileşimleri | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Katılarda Değişim Etkileşimleri | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nano Ölçekli Manyetizma | Verilen kaynakların incelenmesi | Yöntem Seçilmemiş |
6 | Manyetik Malzemeler | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deneysel Yöntemler | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Manyetik Sıvılar | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Manyetik Levitasyon | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Demir-Kobalt Alaşımları | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nanokristal Alaşımlar | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıcaklık Dengeleme Alaşımları | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nadir Toprak Mıknatısları-1 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Nadir Toprak Mıknatısları-2 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kalıcı mıknatıslar-1 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Kalıcı mıknatıslar-2 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Kalıcı mıknatıslar-3 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |