Genel Bilgi
Kod | DFKT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA TOPAKSU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FARUK KARADAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İSA DUMANOĞLU (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kurallara uygun doktora tezinin hazırlaması.
Dersin İçeriği
Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte doktora tezi ile ilgili çalışmalar yapması ve tezini hazırlaması.
Dersin Ön Koşulu
Doktora yeterlik sınavında başarılı olmak.
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili kitap, yayın ve diğer kaynaklar.
Notlar
Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora tez konusu belirleme hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Tez konusu ile ilgili araştırma yapmayı bilir. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili bilinmeyenleri belirlemeyi bilir. |
ÖÇ04 | Akademik veri tabanlarını taramayı bilir. |
ÖÇ05 | Elde ettiği bilgileri sınıflandırır, eksiklikleri belirler. |
ÖÇ06 | Bilimsel etik konusunu kavrar. |
ÖÇ07 | Tezini kurallara uygun yazmayı bilir. |
ÖÇ08 | Tezini bir jüri önünde savunmayı bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 1 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | 2 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | 3 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | 4 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | 5 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | 6 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | 7 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | 8 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 9 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | 10 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | 11 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | 12 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | 13 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | 14 Doktora tez konusu ile ilgili çalışmalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 21 | 294 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 21 | 294 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 596 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,84 | ||
AKTS | 24 AKTS |