Genel Bilgi
Kod | FK644 |
Ad | Elektrooptik Kristaller II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ZEKİ KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
elektrooptiğin temel kavramlarını tanıtmak ve bu kavramlarla düşündürebilmek
Dersin İçeriği
Elektrooptiğin temel kavramları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Electrooptical Crystals
Notlar
Electrooptical Crystals
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lineer ve Lineer olmayan ortamlar: |
ÖÇ02 | Sıvı kristaller, Sıvı kristaller |
ÖÇ03 | pyroelektrikler, pyroelektrikler |
ÖÇ04 | ferroelektrikler , ferroelektrikler. |
ÖÇ05 | Elektroptik efekt: , Elektroptik efekt: |
ÖÇ06 | Lineer ve kuadratik elektrooptik efekt, |
ÖÇ07 | elektrooptik modülasyon. |
ÖÇ08 | Fabry-Perot modülatörü, |
ÖÇ09 | ışığın elektrooptik sapması. |
ÖÇ10 | Kristallerin optik özelliklerinin Lorentz teorisi: |
ÖÇ11 | Osilatör modeli ve tanımı, |
ÖÇ12 | dispersiyon ve sönüm, dispersiyon ve sönüm. |
ÖÇ13 | Anharmonik osilatör modeli. |
ÖÇ14 | LiNbO3 ve LiTaO3 kristallerinin optik ve elektrooptik özellikleri. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lineer ve Lineer olmayan ortamlar: | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | pyroelektrikler, | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | ferroelektrikler. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Elektroptik efekt: | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Elektroptik efekt; devam | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Lineer ve kuadratik elektrooptik efekt, | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | elektrooptik modülasyon. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fabry-Perot modülatörü, | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ışığın elektrooptik sapması. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kristallerin optik özelliklerinin Lorentz teorisi: | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Osilatör modeli ve tanımı, | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | dispersiyon ve sönüm. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Anharmonik osilatör modeli. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | LiNbO3 ve LiTaO3 kristallerinin optik ve elektrooptik özellikleri. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yaruyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yaruyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |