Genel Bilgi
Kod | FK641 |
Ad | Programming Language C I (Introduction) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAMİDE KAVAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel programla kavramlarını C programlama dilini kullanarak öğrenmek.Temel veri tiplerini, giriş çıkış, hesaplama ve mantık fonksiyonlarını, karar ve tekrar yapılarını kullanarak C programlama dilinin temel kavramlarını öğrenmek. C programlama dilini kullanarak program yazıp derlemek.
Dersin İçeriği
C ye giriş, C'nin temelleri: C program yapısı, değişkenler, sabitler, aritmetik işlemler. Veri girişi ve çıkışı. Kontrol ifadeleri, Diziler ve dizgiler. Fonksiyonlar, Diğer veri tipleri. Veri dosyaları, Tam C programını hazırlama ve çalıştırma.
Dersin Ön Koşulu
Temel programalama bilgisi
Kaynaklar
Yalçın Özkan, C Programla Dili Papatya Yayıncılık (2015)
Notlar
Yalçın Özkan, C Programla Dili Papatya Yayıncılık (2015)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Algoritma tasarımı ve programlama temel kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | C programlama dilinin temel kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Veri tipleri ve algoritmalar hakkında temel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Fonksiyonların program yazmadaki önemini öğrenir. |
ÖÇ05 | Programlama becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | C programlama dilini kullanarak program yazıp derler. |
ÖÇ07 | Problemleri C dili ile çözebilme yeteneği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | C programlama dilinde veri tipleri, sabitler ve değişkenler | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | Aritmetik işlemciler, mantıksal ifadeler | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Algoritma ve akış şemaları | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | Bilgisayara ekrandan veri girişi ve ekran çıktıları | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Karar cümleleri aritmetik karar cümleleri ve buna ait komutlar | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
6 | Örnekler ve bazı uygulamalar | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
7 | Sayaçlar, Döngüler, Döngü özellikleri | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İndisli değişkenler, sayı ve karakter dizileri | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
10 | İndisli değişkenlerle yapılacak örnekler ve uygulamalar | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
11 | Matris tipi değişkenler | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
12 | Matris tipi değişkenlerle yapılacak örnekler (Matris toplama, çıkarma ve çarpma işlemleri) | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | İleri veri tipleri | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
14 | Bir dosyadan veri okutma ve dosyaya veri yazma işlemleri | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
15 | Bir dosyadan okuma ve dosyaya yazma işlemleri için örnekler ve uygulamalar | Kitapta ilgili bölümler okunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final icin calisma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |