Genel Bilgi
Kod | FK019 |
Ad | Yenilenebilir Hidrojen Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Yenilenebilir hidrojen teknolojileri hakkında genel bilgiler vermek ve bu sistemlerin hidrojen üretme yöntemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Su elektroliz teknolojileri, Foto-yarıiletken katalizörleri kullanarak su ayırma hidrojen üretimi, Güneş termal su ayırma, Hidrojen üretimi için biyokütle kaynakları, Biyokütle ile hidrojen üretilmesi, Termokimyasal süreçlerde gelişmeler, Biyoetanolden hidrojen, Biyolojik hidrojen üretimi, Hidrojen üretimi için yapılandırılmış ve mikro yapılı katalitik reaktörlerde gelişmeler, Hidrojen arıtma için mikroişlemci teknolojisi, Membran teknolojisi ile hidrojen ayırma ve saflaştırmadaki gelişmeler, Karbon malzemelerde hidrojen depolaması, Kompleks hidridlerde hidrojen depolaması, Hidrojen üretim sistemlerinin elektriksel durumu ve verimliliği, Yenilenebilir enerjilerle entegrasyonu, Ulaştırma ve sabit uygulamalar için yakıt hücrelerindeki son gelişmeler, Hidrojen yakıtlı içten yanmalı motorların ilerlemesinde güncelleme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hidrojen Teknolojileri ve Uygulamalar
Notlar
Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su elektroliz teknolojilerini açıklar |
ÖÇ02 | Foto-yarıiletken katalizörleri kullanarak su ayırma hidrojen üretimini açıklar |
ÖÇ03 | Güneş termal su ayırmayı açıklar |
ÖÇ04 | Hidrojen üretimi için biyokütle kaynaklarını tanımlar |
ÖÇ05 | Biyokütle ile hidrojen üretimini açıklar |
ÖÇ06 | Termokimyasal süreçlerdeki gelişmeler açıklar |
ÖÇ07 | Biyoetanolden hidrojen üretimini açıklar |
ÖÇ08 | Biyolojik hidrojen üretimi açıklar |
ÖÇ09 | Hidrojen üretimi için yapılandırılmış ve mikro yapılı katalitik reaktörlerde gelişmeleri açıklar, |
ÖÇ10 | Hidrojen arıtma için mikroişlemci teknolojisini açıklar |
ÖÇ11 | Membran teknolojisi ile hidrojen ayırma ve saflaştırmadaki gelişmelerini tanımlar |
ÖÇ12 | Karbon malzemelerde hidrojen depolamasını açıklar |
ÖÇ13 | Kompleks hidridlerde hidrojen depolamasını açıklar, Hidrojen üretim sistemlerinin elektriksel durumu ve verimliliği hesaplar |
ÖÇ14 | Yenilenebilir enerjileri ile entegrasyonu, ulaştırma ve sabit uygulamalar için yakıt hücrelerindeki son gelişmeleri ve hidrojen yakıtlı içten yanmalı motorların ilerlemesinde güncellemeleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su elektroliz teknolojileri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Foto-yarıiletken katalizörleri kullanarak su ayırma hidrojen üretimi | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Güneş termal su ayırma | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Hidrojen üretimi için biyokütle kaynakları | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Biyokütleden hidrojen | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Termokimyasal süreçlerde gelişmeler | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Biyoetanolden hidrojen | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Biyolojik hidrojen üretimi | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hidrojen üretimi için yapılandırılmış ve mikro yapılı katalitik reaktörlerde gelişmeler | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hidrojen arıtma için mikroişlemci teknolojisi | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Membran teknolojisi ile hidrojen ayırma ve saflaştırmadaki gelişmeler | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Karbon malzemelerde hidrojen depolaması | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kompleks hidridlerde hidrojen depolaması ve Hidrojen üretim sistemlerinin elektriksel durumu ve verimliliği | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yenilenebilir enerjilerle entegrasyonu, Ulaştırma ve sabit uygulamalar için yakıt hücrelerindeki son gelişmeler; Hidrojen yakıtlı içten yanmalı motorların ilerlemesinde güncelleme | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin genel tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin genel tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |