Genel Bilgi
Kod | FK704 |
Ad | Introduction to Remote Sensing II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere uzaktan algılamanın temel prensiplerini kavratmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste Uzaktan Algılamanın temel prensipleri anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
EMOTE SENSING AND IMAGE INTERPRETATION Thomas M. Lillesand (Eser Sahibi), Ralph W. Kiefer Jonathan W. Chipman
Notlar
Uzaktan Algılamaya Giriş- Şebnem Düzgün
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik spektrumun özelliklerini bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Uzaktan Algılama verisinin temel özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Cografi Konumlandıma ve Harita Projeksiyonlarını bilir |
ÖÇ04 | Görüntü ön işlememeyi, zenginleştirmeyi bilir |
ÖÇ05 | Aritmetik işlemler yapar |
ÖÇ06 | Görüntü sınıflandırmayı bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan Algılamanın tarihi ve çeşitleri | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Optik uzaktan algılamanın temelleri, Elektromanyetik radyosyon ve spectrum | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Uzaktan algılamada veri ve özellikleri ve çözünürlükler, platformlar | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Konumlandırma, düzlem koordinat sistemleri, harita projeksiyonları | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Veri görüntü ön işleme, bozukluklar, radyometrik ve geometrik düzeltmeler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gorüntü iyileştirme | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gorüntü iyileştirme devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Histogram eşitleme | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Filtreleme | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Aritmatik işlemler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sınıflandırma ve çeşitleri | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Eğitimli Sınıflandırma ve Eğitimsiz Sınıflandırma | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Görüntü Analizi | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulama | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Uygulama devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |