Genel Bilgi
Kod | FK698 |
Ad | Statistics for Nuclear and Particle Physicist II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Parçacık Fiziği için Gerekli Olan İstatistikler Metodları Öğrenmek
Dersin İçeriği
Bayes teoremi, Unfolding Metodları, Maksimum Likelihood ve en küçül kareler metodu, Monte Carlo Hesaplamaları, güvenirlik sınırları ve anlamlılık
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Statistics for Nuclear and Particle Physicists, L. Lyons
Notlar
Statistics in Particle Physics, Lorenzo Bianchini
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fit yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Hipotez testini öğrenir |
ÖÇ03 | Monte Carlo tekniklerini öğrenir |
ÖÇ04 | güvenirlik sınırları ve anlamlılığı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk donemim genel bir tekrarı | Gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Momentler | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Maksimum Likelihood Metoduna giris | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | İki değişkenli veri setler için Maksimum Likelihood Metodu | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | En küçük kareler metodu | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | En küçük kareler metodu II | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uygulama | yapılanların genel bir tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Hipotez Testi | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hipotez Testi II | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Monte Carlo Teknikleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay |
12 | Monte Carlo Teknikleri ile alıştırma | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay |
13 | Güvenilirlik sınırları | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Anlamlılık | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
15 | Genel Tekrar | yapılanların genel bir tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |