Genel Bilgi
Kod | FK0055 |
Ad | Elektromanyetik Teoride Sayısal Yöntemler I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromanyetik Teori problemlerini çözmede sayısal yöntemleri kullanmak
Dersin İçeriği
Özet (Elektromanyetik teori), Analitik metodlar, sonlu farklar yöntemi, nümerik integral
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Numerical Techniques in Electromagnetics, Matthew N. O. Sadiku, Ph.D.CRC Press
Notlar
Numerical Techniques in Electromagnetics, Matthew N. O. Sadiku, Ph.D.CRC Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | EM Problem çözümlerinde analitik yöntemleri kullanır. |
ÖÇ02 | Pratik EM problemlerini çözmek için iyi bilinen sayısal yöntemleri uygular. |
ÖÇ03 | Farklı sayısal yöntemlerin uygulanmasında karşılaşılan temel zorlukları tanır. |
ÖÇ04 | EM problemlerinde kullanılan sayısal bir yöntemin çıktısını test eder ve doğrular. |
ÖÇ05 | Karşılaşılan EM problemlerinde kullanılması gereken sayısal yöntemi belirler. |
ÖÇ06 | Var olan sayısal yöntemi yeni bir hibrid teknik elde etmek için kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik Teori; özet. | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektromanyetik problemlerin sınıflandırılması, teklik teoremi, süperpozisyon ilkesi. | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Analitik yöntemler, değişkenlerin ayrılması. | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Analitik yöntemler, değişkenlerin ayrılması; kartezyen koordinatlarda. | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Analitik yöntemler, değişkenlerin ayrılması; küresel ve silindirk koordinatlarda. | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ortogonal fonksiyonlar, | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | seri açılımı, pratik uygulamalar. | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sonlu Farklar Yöntemi, | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hiperbolik KDD sonlu farklaşması, Eliptik KDDnin sonlu farklaşması, Band Matrix Yöntemi, İteratif Yöntemler | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | SF Çözümlerinin Doğruluğu ve Kararlılığı, Pratik Uygulamalar I, Güdümlü Yapılar, İletim Hatları, Dalga Kılavuzları | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Pratik Uygulamalar II, Dalga Saçılması (FDTD), Yee'nin Sonlu Fark Algoritması, Doğruluk ve Kararlılık, Kafes Kesilme Koşulları, Başlangıç Alanları | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Programlama Unsurları, FDTD için soğurucu Sınır Koşulları, kartezyen Olmayan Sistemler İçin Sonlu Farklılaşma, Silindirik Koordinatlar, Küresel Koordinatlar | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Nümerik Entegrasyon, Euler Kuralı, Trapez Kuralı, Simpson Kuralı, Newton-Cotes Kuralları, Gauss Kuralları, Çoklu Entegrasyon | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Son Yorumlar, Problemler. | Kaynak kitap ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |