Genel Bilgi
Kod | FK0059 |
Ad | Nanoparçacıkların Manyetik Özellikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DOĞAN KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DOĞAN KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, nanoparçacıkların manyetik özelliklerini ele alırken, manyetik dataların, M(T), M(H) eğrilerinin analizi ve bu malzemelerin uygulama alanları tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders içeriğinde, Manyetik nanoparçacıkların karakterizasyonu yöntemlerini detaylı bir şekilde ele alır. Temel manyetizma mantığının yanında manyetik nanoparlçacıkların M(T), M(H) eğrilerinin analizi ile kritik sıcaklık geçişleri ile doygunluk mıknatıslanması, kalıcı mıknatıslanma, giderici alan, değiştokuş alanı, efektif manyetik moment, anisotropi enerjisi gibi değerlerin elde edilmesinin yanında bu malzemelerin uygulama alanlarını tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. INTRODUCTION TO MAGNETIC MATERIALS B. D. CULLITY, C. D. GRAHAM 2. Magnetic Structures of 2D and 3D Nanoparticles: Properties and Applications Jean-Claude Levy
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel manyetizma hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ02 | Farklı amaçlar için üretilen manyetik nanoparçacıkları öğrenmek. |
ÖÇ03 | Üretilen manyetik nanoparçacıkların manyetik özelliklerini derinlemesine öğrenmek. |
ÖÇ04 | Manyetik nanoparçacıkların uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ05 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenmek. |
ÖÇ06 | Manyetik dataların analizini yapmak. |
ÖÇ07 | Elde edilen nanoparçacıkların manyetik doğasını anlamak. |
ÖÇ08 | Elde edilen nanoparçacıkların manyetik doğasını kontrol etmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Manyetizmaya giriş | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Diamanyetizma ve paramanyetizma | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ferromanyetizma | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Antiferromanyetizma ve ferrimanyetizma | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Manyetik anisotropi | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nanoparçacıklarda manyetizma | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Nanoparçacıklarda manyetizma2 | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Süperparamanyetizma | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yumsak ve sert manyetizma | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sıcaklığa ve uygulanan alana bağlı ölçümler | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Kritik sıcaklık geçişleri | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Kritik sıcaklık geçişleri2 | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Manyetik değerlerin ölçülmesi ve hesaplanması | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Manyetik değerlerin ölçülmesi ve hesaplanması2 | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |