Genel Bilgi
Kod | YLFKT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Kurallara uygun YL tezinin hazırlaması.
Dersin İçeriği
YL öğrencisinin danışmanı ile birlikte doktora tezi ile ilgili çalışmalar yapması ve tezini hazırlaması.
Dersin Ön Koşulu
YL derslerinden basarili olmak
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili kitap, yayın ve diğer kaynaklar.
Notlar
Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusu ile ilgili araştırma yapmayı bilir. |
ÖÇ02 | YL tez konusu belirleme hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili bilinmeyenleri belirlemeyi bilir. |
ÖÇ04 | Akademik veri tabanlarını taramayı bilir. |
ÖÇ05 | Elde ettiği bilgileri sınıflandırır, eksiklikleri belirler. |
ÖÇ06 | Bilimsel etik konusunu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar4 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar5 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar6 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar7 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar9 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar10 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar11 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar12 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar13 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar14 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | YL tez konusu ile ilgili çalışmalar15 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 21 | 294 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 21 | 294 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 596 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,84 | ||
AKTS | 24 AKTS |