Genel Bilgi
Kod | YLFKS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir konuda araştırma yaparak konu hakkında seminer hazırlamak.
Dersin İçeriği
Belirli bir konuda araştırma, bulguların tasnif edilmesi, bulguların yeniden düzenlenmesi, eldeki bilgilerin başkalarına sunulması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili literatür.
Notlar
Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konuda araştırma yapmayı bilir. |
ÖÇ02 | Derlediği bilgileri sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Konuyu bir seminer halinde hazırlamayı ve başkalarına sunmayı bilir. |
ÖÇ04 | Bilimsel bilgileri yorumlar ve sunar |
ÖÇ05 | Bilimsel sorulara bilimsel cevaplar verir. |
ÖÇ06 | Bilimsel tartışmalara katılır ve görüş belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusuna hazırlık1 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Seminer konusuna hazırlık2 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Seminer konusuna hazırlık3 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Seminer konusuna hazırlık4 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Seminer konusuna hazırlık5 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seminer konusuna hazırlık6 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Seminer konusuna hazırlık7 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Seminer konusuna hazırlık9 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Seminer konusuna hazırlık10 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Seminer konusuna hazırlık11 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Seminer konusuna hazırlık12 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Seminer konusuna hazırlık13 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Seminer konusuna hazırlık14 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Seminer konusuna hazırlık15 | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |