YLFK701 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLFK701
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Gönül AKÇA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FARUK KARADAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇABUK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EDA EŞKUT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA TOPAKSU (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYSUN AKYÜZ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SİBEL AKÇA ÖZALP (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ayhan ATIZ (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. METİN ÖZDEMİR (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DOĞAN KAYA (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSA DUMANOĞLU (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

YL öğrencisinin danışmanı ile araştırma konusu ile ilgili çalışmaları yürütmesi.

Dersin İçeriği

Bilimsel veri tabanlarının kullanımı, tez ile ilgili literatür çalışması yapmak, tez konusuna yönelik bilimsel makaleler belirleme, konu ile ilgili ders yapılması, makale okuma, tartışma ve yorumlama, veri analizi ve yorumlama, tez konusu ile ilgili raporlama, tez yazım kurallarına uygun tez yazımı, makale yazımı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları

Notlar

Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çalışma konusu ile ilgili akademik veri tabanlarını ve nasıl kullanılacağını bilir.
ÖÇ02 Alanı ile ilgili kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
ÖÇ03 Konusu ile ilgili literatürü bilir.
ÖÇ04 Bilimsel bir makaleyi okumayı, anladığını aktarmayı ve tartışmasını bilir.
ÖÇ05 Tez konusu ile ilgili elde ettiği bilgileri tasnif eder.
ÖÇ06 Tez konusu ile ilgili çalışma yöntem ve tekniklerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak araştırma yapabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 2 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 3 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 4 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 5 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 6 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 7 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 9 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 10 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 11 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 12 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 13 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 14 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 15 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 10:50