Genel Bilgi
Kod | YLFK701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Gönül AKÇA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FARUK KARADAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇABUK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EDA EŞKUT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSTAFA TOPAKSU (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYSUN AKYÜZ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SİBEL AKÇA ÖZALP (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Ayhan ATIZ (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. METİN ÖZDEMİR (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DOĞAN KAYA (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İSA DUMANOĞLU (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
YL öğrencisinin danışmanı ile araştırma konusu ile ilgili çalışmaları yürütmesi.
Dersin İçeriği
Bilimsel veri tabanlarının kullanımı, tez ile ilgili literatür çalışması yapmak, tez konusuna yönelik bilimsel makaleler belirleme, konu ile ilgili ders yapılması, makale okuma, tartışma ve yorumlama, veri analizi ve yorumlama, tez konusu ile ilgili raporlama, tez yazım kurallarına uygun tez yazımı, makale yazımı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları
Notlar
Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışma konusu ile ilgili akademik veri tabanlarını ve nasıl kullanılacağını bilir. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir. |
ÖÇ03 | Konusu ile ilgili literatürü bilir. |
ÖÇ04 | Bilimsel bir makaleyi okumayı, anladığını aktarmayı ve tartışmasını bilir. |
ÖÇ05 | Tez konusu ile ilgili elde ettiği bilgileri tasnif eder. |
ÖÇ06 | Tez konusu ile ilgili çalışma yöntem ve tekniklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | 2 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | 3 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | 4 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | 5 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | 6 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | 7 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | 9 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | 10 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | 11 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | 12 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | 13 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | 14 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | 15 Araştırma konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi. | Araştırma konusunun gelinen noktadaki kısımları ile ilgili kaynakların incelenmesi ve çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |